Mededeling nr. 39 houdt verband met dit wetsvoorstel. In bedoelde mededeling worden de uitgangspunten vastgelegd voor een bijzondere regeling die inhoudt dat een lager criterium geldt wat betreft het percentage van de aftrekgerechtigheid waaraan de afnemer moet voldoen om te kunnen opteren voor een met BTW belaste levering of met BTW belaste verhuur van een onroerende zaak, indien toepassing van het wettelijke criterium zou kunnen leiden tot concurrentieverstoring binnen een branche.
Kamerstuk 1995-1996 KST12381Handeling 1995-1996 HAN3618
Handeling 1995-1996 HAN3622
Handeling 1995-1996 HAN3620
Handeling 1995-1996 HAN3627
Kamerstuk 1995-1996 KST11679
Agenda 1995-1996 OVG74
De minister gaat in op de terugwerkende kracht en de ingekomen brieven.
Kamerstuk 1995-1996 KST11570Kamerstuk 1995-1996 KST11537
Staatssecretaris Vermeend (Fin) antwoordt op vragen van de leden van de verschillende fracties over onder meer de keuze voor naheffing bij de afnemer in plaats van bij de leverancier, de tegemoetkoming voor de op de peildatum gesloten huurovereenkomsten en de mogelijkheden voor belaste verhuur van onroerende zaken.
Kamerstuk 1995-1996 KST11225Kamerstuk 1995-1996 KST11180
Kamerstuk 1995-1996 KST10280
Kamerstuk 1995-1996 KST10025
Kamerstuk 1995-1996 KST9965
Kamerstuk 1995-1996 KST9964
De brief gaat over de informatie, die de staatssecretaris van VROM heeft gegeven aan de staatsecretaris van Financiën over de gronden in de Vinexlocaties en de overdrachtsbelasting hierover.
Kamerstuk 1995-1996 KST9924Handeling 1994-1995 HAN3020
In dit amendement wordt voorgesteld de belastingschuld die ontstaat ten gevolge van het niet-voldoen aan het 90%-criterium te verleggen naar de koper. Tevens wordt een hoofdelijke aansprakelijkheid geïntroduceerd voor het geval de verkoper niet de nodige zorgvuldigheid in acht heeft genomen of te kwader trouw heeft meegewerkt aan het optieverzoek.
Kamerstuk 1994-1995 KST9752Dit amendement strekt ertoe, in geval van optie voor belaste levering of belaste verhuur van onroerende zaken de vergoeding ten minste te stellen op een reële waarde. Bij levering: de waarde van het economische verkeer; bij verhuur: een bij ministeriële regeling vast te stellen percentage van de stichtingskosten.
Kamerstuk 1994-1995 KST9754De wijziging strekt ertoe om de vrijstelling ook van toepassing te doen zijn indien twee samenwoners in andere verhouding dan 50-50 zijn gerechtigd in de gezamenlijk verkregen onroerende zaak.
Kamerstuk 1994-1995 KST9759Voorgesteld wordt een overgangsregeling te treffen voor reeds lopende bouwprojecten.
Kamerstuk 1994-1995 KST9753Voorgesteld wordt artikel II, onderdeel B te wijzigen.
Kamerstuk 1994-1995 KST9755Kamerstuk 1994-1995 KST9719
De motie nodigt kabinet uit om meeropbrengsten aan overdrachtsbelasting boven de geraamde 150 miljoen gulden terug te sluizen in de vorm van een verlaging van het tarief van deze belasting.
Kamerstuk 1994-1995 KST9720Kamerstuk 1994-1995 KST9663
De wijzigingen hebben betrekking op de waardebepaling in het economisch verkeer van incourant onroerend goed, lopende contracten en overgangsbepalingen m.b.t. het verkrijgen van aanmerkelijk-belangenaandelen in lichamen die als gevolg van het wetsvoorstel een onroerend-goedlichaam zijn geworden.
Kamerstuk 1994-1995 KST9664Kamerstuk 1994-1995 KST9520
Kamerstuk 1994-1995 KST9518
Aan de orde komen: de grote lijnen van het wetsvoorstel, optieregeling voor belaste verhuur van onroerende zaken, beperkte rechten op onroerende zaken, optieregeling voor belaste levering van onroerende zaken, overdrachtsbelasting, overdracht economische eigendom, fiscale eenheid in de omzet belasting, inwerkingtreding, opbrengst van dit wetsvoorstel en budgettaire aspecten.
Kamerstuk 1994-1995 KST9352Kamerstuk 1994-1995 KST9141
Kamerstuk 1994-1995 KST8367
Kamerstuk 1994-1995 KST8205
Meldingsplicht voor overdracht economische eigendommen.
Kamerstuk 1994-1995 KST8204Meldingsplicht voor overdracht economische eigendommen.
Kamerstuk 1994-1995 KST8202