Laatste documenten binnen dossier 25158


05-06-1997

OVG191 Agenda Eerste Kamer der Staten-Generaal

Agenda 1996-1997 OVG191

22-05-1997

OVG187 Agenda Eerste Kamer der Staten-Generaal

Agenda 1996-1997 OVG187

01-05-1997

KST20971 Wijziging van de Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 en van enkele andere wetten in verband met herziening van de tariefstructuur voor vrachtauto's; Brief staatssecretaris inzake de amendementen van de heer Reitsma m.b.t. de regeling bedrijfsvoertuigenpark

De minister laat weten dat hij geen bezwaar heeft tegen het eerste amendement (nr. 7) waarin wordt voorgesteld om de verhouding tussen vrachtauto's met koppelinrichting en aanhangers te verruimen van 2:1 naar 3:2. In het tweede amendement (nr. 8) wordt voorgesteld de regeling bedrijfsvoertuigenpark uit te breiden tot houders van vrachtauto's zonder aanhangwagens. Hiertegen heeft de minister echter wel bezwaren, omdat het amendement sluitende controle op de juiste toepassing van de in de communautaire wetgeving neergelgde minimumtarieven onmogelijk maakt.

Kamerstuk 1996-1997 KST20971

KST20976 Wijziging van de Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 en van enkele andere wetten in verband met herziening van de tariefstructuur voor vrachtauto's; Amendement om te voorkomen dat wagenparken met een of meer vrachtwagens en nul aanhangwagens buiten de vrijstelling vallen

Het amendement heeft betrekking op vrachtwagens die voorzien zijn van een koppelinrichting.

Kamerstuk 1996-1997 KST20976

KST20972 Wijziging van de Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 en van enkele andere wetten in verband met herziening van de tariefstructuur voor vrachtauto's; Tweede nota van wijziging

Met deze tweede nota van wijziging wordt de vrijstelling voor bedrijfsvoertuigenparken waar het aantal vrachtauto's met koppelinrichting groter is dan het aantal aanhangwagens verruimd, door de verhouding tussen vrachtauto's en aanhangwagens te versoepelen van 2:1 naar 3;2.

Kamerstuk 1996-1997 KST20972

KST20975 Wijziging van de Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 en van enkele andere wetten in verband met herziening van de tariefstructuur voor vrachtauto's; Amendement om de vrijstelling voor bepaalde bedrijfsvoertuigenparken te verruimen

De vrijstelling is bedoeld voor bedrijfsvoertuigenparken waar het aantal vrachtauto's met koppelinrichting groter is dan het aantal aanhangers.

Kamerstuk 1996-1997 KST20975

28-04-1997

OVG180 Agenda Tweede Kamer der Staten-Generaal

Agenda 1996-1997 OVG180

21-04-1997

OVG177 Agenda Tweede Kamer der Staten-Generaal

Agenda 1996-1997 OVG177

17-12-1996

KST18715 Wijziging van de Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 en van enkele andere wetten in verband met herziening van de tariefstructuur voor vrachtauto's; Voorstel van wet

Het wetsvoorstel beoogt dat de motorrijtuigenbelasting (m.r.b.) in overeenstemming wordt gebracht met de Europese richtlijnen. Het gaat om een budgettair neutrale wijziging van de m.r.b. voor vrachtauto's. De m.r.b. zal voortaan worden geheven naar de zgn. toegestane maximum massa van vrachtauto's (ledig gewicht plus laadvermogen). Het wetsvoorstel voorziet ook in een overgang naar een houderschapssysteem. Door de aanpassingen in de m.r.b. gaan de tarieven met gemiddeld 25% omlaag.

Kamerstuk 1996-1997 KST18715

KST18717 Wijziging van de Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 en van enkele andere wetten in verband met herziening van de tariefstructuur voor vrachtauto's; Oorspronkelijke tekst

Kamerstuk 1996-1997 KST18717

KST18716 Wijziging van de Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 en van enkele andere wetten in verband met herziening van de tariefstructuur voor vrachtauto's; Memorie van toelichting

Het wetsvoorstel beoogt dat de motorrijtuigenbelasting (m.r.b.) in overeenstemming wordt gebracht met de Europese richtlijnen. Het gaat om een budgettair neutrale wijziging van de m.r.b. voor vrachtauto's. De m.r.b. zal voortaan worden geheven naar de zgn. toegestane maximum massa van vrachtauto's (ledig gewicht plus laadvermogen). Het wetsvoorstel voorziet ook in een overgang naar een houderschapssysteem. Door de aanpassingen in de m.r.b. gaan de tarieven met gemiddeld 25% omlaag.

Kamerstuk 1996-1997 KST18716

KST18718 Wijziging van de Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 en van enkele andere wetten in verband met herziening van de tariefstructuur voor vrachtauto's; Advies en nader rapport

Kamerstuk 1996-1997 KST18718