Kamerstuk 1996-1997 KST21710
Kamerstuk 1996-1997 KST21129
Handeling 1996-1997 HAN5821
De minister laat weten dat hij geen bezwaar heeft tegen het eerste amendement (nr. 7) waarin wordt voorgesteld om de verhouding tussen vrachtauto's met koppelinrichting en aanhangers te verruimen van 2:1 naar 3:2. In het tweede amendement (nr. 8) wordt voorgesteld de regeling bedrijfsvoertuigenpark uit te breiden tot houders van vrachtauto's zonder aanhangwagens. Hiertegen heeft de minister echter wel bezwaren, omdat het amendement sluitende controle op de juiste toepassing van de in de communautaire wetgeving neergelgde minimumtarieven onmogelijk maakt.
Kamerstuk 1996-1997 KST20971Het amendement heeft betrekking op vrachtwagens die voorzien zijn van een koppelinrichting.
Kamerstuk 1996-1997 KST20976Met deze tweede nota van wijziging wordt de vrijstelling voor bedrijfsvoertuigenparken waar het aantal vrachtauto's met koppelinrichting groter is dan het aantal aanhangwagens verruimd, door de verhouding tussen vrachtauto's en aanhangwagens te versoepelen van 2:1 naar 3;2.
Kamerstuk 1996-1997 KST20972De vrijstelling is bedoeld voor bedrijfsvoertuigenparken waar het aantal vrachtauto's met koppelinrichting groter is dan het aantal aanhangers.
Kamerstuk 1996-1997 KST20975Onder meer wordt ingegaan op de regeling bedrijfsvoertuigenpark.
Kamerstuk 1996-1997 KST20065Met de wijziging wordt onder meer de fiscale eenheid voor de bedrijfsvoertuigenparkregeling bevorderd.
Kamerstuk 1996-1997 KST20066Kamerstuk 1996-1997 KST19654
Het wetsvoorstel beoogt dat de motorrijtuigenbelasting (m.r.b.) in overeenstemming wordt gebracht met de Europese richtlijnen. Het gaat om een budgettair neutrale wijziging van de m.r.b. voor vrachtauto's. De m.r.b. zal voortaan worden geheven naar de zgn. toegestane maximum massa van vrachtauto's (ledig gewicht plus laadvermogen). Het wetsvoorstel voorziet ook in een overgang naar een houderschapssysteem. Door de aanpassingen in de m.r.b. gaan de tarieven met gemiddeld 25% omlaag.
Kamerstuk 1996-1997 KST18715Kamerstuk 1996-1997 KST18717
Het wetsvoorstel beoogt dat de motorrijtuigenbelasting (m.r.b.) in overeenstemming wordt gebracht met de Europese richtlijnen. Het gaat om een budgettair neutrale wijziging van de m.r.b. voor vrachtauto's. De m.r.b. zal voortaan worden geheven naar de zgn. toegestane maximum massa van vrachtauto's (ledig gewicht plus laadvermogen). Het wetsvoorstel voorziet ook in een overgang naar een houderschapssysteem. Door de aanpassingen in de m.r.b. gaan de tarieven met gemiddeld 25% omlaag.
Kamerstuk 1996-1997 KST18716Kamerstuk 1996-1997 KST18718