Laatste documenten binnen dossier 28748


18-06-2003

KST68672 Wijziging Kadasterwet en de Organisatiewet Kadaster (aanpassing van doeleinden en taken van de Dienst voor het kadaster en de openbare registers alsmede enkele andere wijzigingen); Nota van wijziging

De belangrijkste reden voor deze nota van wijziging is gelegen in het feit dat niet langer als vaststaand kan worden aangenomen dat het wetsvoorstel Herzieningswet Kadasterwet I (kamerstukken 28443) eerder van kracht wordt dan het onderhavige wetsvoorstel.

Kamerstuk 2002-2003 KST68672

03-04-2003

KST67333 Wijziging Kadasterwet en de Organisatiewet Kadaster (aanpassing van doeleinden en taken van de Dienst voor het kadaster en de openbare registers alsmede enkele andere wijzigingen); Verslag

Herdruk in verband met toevoegen van de inbreng van de SP-fractie (en wijziging van de datum van 20 maart 2003 in 31 maart 2003).

Kamerstuk 2002-2003 KST67333

14-01-2003

KST66213 Wijziging Kadasterwet en de Organisatiewet Kadaster (aanpassing van doeleinden en taken van de Dienst voor het kadaster en de openbare registers alsmede enkele andere wijzigingen); Voorstel van wet

Met onderhavig wetsvoorstel worden de huidige publieke taken van de Topografische Dienst van het Ministerie van Defensie wettelijk opgedragen aan de Dienst voor het kadaster en de openbare registers. Het personeel dat werkzaam is bij de Topografische Dienst en de vermogensbestanddelen van die dienst, gaat over van het Rijk naar het Kadaster. Tevens worden de Kadasterwet en de Organisatiewet Kadaster op een beperkt aantal andere onderdelen gewijzigd, onder meer op het punt van bevorderen van de toegankelijkheid en uitwisselbaarheid van gegevens die het Kadaster onder zich houdt. Eventuele uitbreiding van taken van het Kadaster wordt mogelijk door middel van een algemene maatregel van bestuur. Het Ministerie van Defensie wil zich concentreren op een aantal kerntaken, waarin het niet langer past om verantwoordelijk te zijn voor een voorziening op het gebied van geografische informatie, die is uitgegroeid tot een infrastructurele voorziening die continuering vereist. Herpositionering bij het Kadaster is het meest kansrijk, aangezien het Kadaster zich reeds inzet voor het instandhouden van landelijk dekkende geometrische basisbestanden (zoals de kadastrale kaart) en een betere bediening van de markt voor geografische informatie. Op korte termijn krijgt het Kadaster geen publieke taak, noch mag het een marktactiviteit verrichten.

Kamerstuk 2002-2003 KST66213

KST66216 Wijziging Kadasterwet en de Organisatiewet Kadaster (aanpassing van doeleinden en taken van de Dienst voor het kadaster en de openbare registers alsmede enkele andere wijzigingen); Advies en nader rapport

Kamerstuk 2002-2003 KST66216

KST66215 Wijziging Kadasterwet en de Organisatiewet Kadaster (aanpassing van doeleinden en taken van de Dienst voor het kadaster en de openbare registers alsmede enkele andere wijzigingen); Memorie van toelichting

Met onderhavig wetsvoorstel worden de huidige publieke taken van de Topografische Dienst van het Ministerie van Defensie wettelijk opgedragen aan de Dienst voor het kadaster en de openbare registers. Het personeel dat werkzaam is bij de Topografische Dienst en de vermogensbestanddelen van die dienst, gaat over van het Rijk naar het Kadaster. Tevens worden de Kadasterwet en de Organisatiewet Kadaster op een beperkt aantal andere onderdelen gewijzigd, onder meer op het punt van bevorderen van de toegankelijkheid en uitwisselbaarheid van gegevens die het Kadaster onder zich houdt. Eventuele uitbreiding van taken van het Kadaster wordt mogelijk door middel van een algemene maatregel van bestuur. Het Ministerie van Defensie wil zich concentreren op een aantal kerntaken, waarin het niet langer past om verantwoordelijk te zijn voor een voorziening op het gebied van geografische informatie, die is uitgegroeid tot een infrastructurele voorziening die continuering vereist. Herpositionering bij het Kadaster is het meest kansrijk, aangezien het Kadaster zich reeds inzet voor het instandhouden van landelijk dekkende geometrische basisbestanden (zoals de kadastrale kaart) en een betere bediening van de markt voor geografische informatie. Op korte termijn krijgt het Kadaster geen publieke taak, noch mag het een marktactiviteit verrichten.

Kamerstuk 2002-2003 KST66215