Kamerstuk 2003-2004 KST79374
Gebleken is dat het niet mogelijk is een alternatieve oplossing zonder precedentwerking te bieden voor de bekostiging van Hebreeuwse lessen op Joodse scholen.
Kamerstuk 2003-2004 KST78632Handeling 2003-2004 HAN7695A03
Handeling 2003-2004 HAN7695A05
Kamerstuk 2003-2004 KST76344
Kamerstuk 2003-2004 KST75754
Kamerstuk 2003-2004 KST75677
Agenda 2003-2004 OVG1140
Kamerstuk 2003-2004 KST74566
Handeling 2003-2004 HAN7655A21
Kamerstuk 2003-2004 KST74319
Kamerstuk 2003-2004 KST74299
Kamerstuk 2003-2004 KST74349
Kamerstuk 2003-2004 KST74317
Agenda 2003-2004 OVG1128
Agenda 2003-2004 OVG1123
Kamerstuk 2003-2004 KST73141
Kamerstuk 2003-2004 KST70610
Kamerstuk 2002-2003 KST69857
Vanuit het integratieperspectief is het kabinet van mening dat de inzet van alle betrokkenen nodig is om te mobiliseren wat de samenleving bindt, met behoud van pluriformiteit op basis van wederzijdse afhankelijkheid, en met respect voor de fundamentele waarden die de Nederlandse samenleving kenmerken. De basis daartoe wordt gevormd door het beheersen van de Nederlandse taal. Vanuit deze gedachte wil het kabinet niet langer middelen beschikbaar stellen voor OALT. Hiermee vervallen zowel de cultuureducatie- als de taalondersteuningscomponent van OALT. In het verlengde van dit besluit is besloten om in het voortgezet onderwijs de aanvullende bekostiging voor onderwijs in de taal van het land van oorsprong te beëindigen. Op grond hiervan worden de betreffende wetten aangepast.
Kamerstuk 2002-2003 KST69856Vanuit het integratieperspectief is het kabinet van mening dat de inzet van alle betrokkenen nodig is om te mobiliseren wat de samenleving bindt, met behoud van pluriformiteit op basis van wederzijdse afhankelijkheid, en met respect voor de fundamentele waarden die de Nederlandse samenleving kenmerken. De basis daartoe wordt gevormd door het beheersen van de Nederlandse taal. Vanuit deze gedachte wil het kabinet niet langer middelen beschikbaar stellen voor OALT. Hiermee vervallen zowel de cultuureducatie- als de taalondersteuningscomponent van OALT. In het verlengde van dit besluit is besloten om in het voortgezet onderwijs de aanvullende bekostiging voor onderwijs in de taal van het land van oorsprong te beëindigen. Op grond hiervan worden de betreffende wetten aangepast.
Kamerstuk 2002-2003 KST69854Kamerstuk 2002-2003 KST69855