Laatste documenten binnen dossier 29395


29-09-2005

HAN7887A02 Behandeling van Diverse wetsvoorstellen

Handeling 2004-2005 HAN7887A02

13-09-2004

KST79245 Wijziging van de wet van 27 juni 2002 (Stb. 374) in verband met de invoering van een evaluatieverplichting van het vijfbanenstelsel van de luchthaven Schiphol; Nota van wijziging inzake statistisch-causaal model met betrekking tot de veiligheid van het luchthavenluchtverkeer

De wijziging heeft betrekking op artikelen XI, vijfde lid, en XVI van de Wet van 27 juni 2002 tot wijziging van de Wet luchtvaart inzake de inrichting en het gebruik van de luchthaven Schiphol (Stb. 374), betreffende het statistisch-causaal model met betrekking tot de veiligheid van het luchthavenluchtverkeer. Inmiddels is gebleken dat genoemde artikelen XI, vijfde lid, en XVI wijziging behoeven wegens onuitvoerbaarheid.

Kamerstuk 2003-2004 KST79245

KST79246 Wijziging van de wet van 27 juni 2002 (Stb. 374) in verband met de invoering van een evaluatieverplichting van het vijfbanenstelsel van de luchthaven Schiphol; Advies en nader rapport

Kamerstuk 2003-2004 KST79246

22-01-2004

KST73703 Wijziging van de wet van 27 juni 2002 (Stb. 374) in verband met de invoering van een evaluatieverplichting van het vijfbanenstelsel van de luchthaven Schiphol; Brief staatssecretaris over procedure wetswijziging i.v.m. groepsrisico Schiphol

In deze brief gaat staatssecretaris Schultz van Haegen-Maas Geesteranus in op de procedure die zal worden gevolgd ten aanzien van de noodzakelijke wetswijziging met het oog op het groepsrisico Schiphol. Deze wijziging zal worden gekoppeld aan het wetsvoorstel tot wijziging van de Schipholwet in verband met de evaluatieverplichting.

Kamerstuk 2003-2004 KST73703

14-01-2004

KST73585 Wijziging van de wet van 27 juni 2002 (Stb. 374) in verband met de invoering van een evaluatieverplichting van het vijfbanenstelsel van de luchthaven Schiphol; Memorie van toelichting

Met de Schipholwet van 27 juni 2002 (Stb. 2002, 374) is in de Luchtvaartwet de verplichting opgenomen voor de luchthaven Schiphol een luchthavenindelingsbesluit en een luchthavenverkeersbesluit vast te stellen. Beide besluiten zijn inmiddels vastgesteld en in werking getreden. Op grond van de motie-Baarda, die door de Eerste Kamer is aanvaard, moeten de doeltreffendheid en het effect in de praktijk van deze besluiten worden geëvalueerd. Het onderhavige wetsvoorstel strekt ertoe een dergelijke bepaling ook in de wetgeving in formele zin op te nemen, zoals tijdens de Kamerbehandeling is afgesproken.

Kamerstuk 2003-2004 KST73585

KST73586 Wijziging van de wet van 27 juni 2002 (Stb. 374) in verband met de invoering van een evaluatieverplichting van het vijfbanenstelsel van de luchthaven Schiphol; Advies en nader rapport

Kamerstuk 2003-2004 KST73586

13-01-2004

KST73583 Wijziging van de wet van 27 juni 2002 (Stb. 374) in verband met de invoering van een evaluatieverplichting van het vijfbanenstelsel van de luchthaven Schiphol; Voorstel van wet

Met de Schipholwet van 27 juni 2002 (Stb. 2002, 374) is in de Luchtvaartwet de verplichting opgenomen voor de luchthaven Schiphol een luchthavenindelingsbesluit en een luchthavenverkeersbesluit vast te stellen. Beide besluiten zijn inmiddels vastgesteld en in werking getreden. Op grond van de motie-Baarda, die door de Eerste Kamer is aanvaard, moeten de doeltreffendheid en het effect in de praktijk van deze besluiten worden geëvalueerd. Het onderhavige wetsvoorstel strekt ertoe een dergelijke bepaling ook in de wetgeving in formele zin op te nemen, zoals tijdens de Kamerbehandeling is afgesproken.

Kamerstuk 2003-2004 KST73583