prestatieafspraken met de G31. Bij deze brief is de bijlage 'Veelgestelde vragen bij de inrichting van schakelklassen' gevoegd.
Kamerstuk 2007-2008 KST111075Bijlage BLG13424
Betreft de moties die zijn gepubliceerd onder kamerstuk 30313, nrs. 23, 26, 27, 28 en 29. Uit deze moties valt af te leiden dat de Tweede Kamer verzoekt aandacht te besteden aan de relatie tussen de school, het gezin en de omgeving bij het voorkomen en bestrijden van onderwijsachterstanden. Minister Van der Hoeven (OCW) deelt tevens mede dat gezien de vervroegde verkiezingen in novemer 2006 het kabinet heeft besloten geen Adviescommissie voor- en vroegschoolse educatie (VVE) in te stellen.
Kamerstuk 2006-2007 KST100966Handeling 2005-2006 HAN8022A10
Kamerstuk 2005-2006 KST99230
Kamerstuk 2005-2006 KST99058
Agenda 2005-2006 OVG1337
Kamerstuk 2005-2006 KST98957
Kamerstuk 2005-2006 KST98696
Kamerstuk 2005-2006 KST97871
Herdruk in verband met het ten onrechte vermelden van een zware voorhang.
Kamerstuk 2005-2006 KST97434een lagere drempel voor de zogenoemde gewichtenregeling.
Kamerstuk 2005-2006 KST97309Bijlage BLG8406
Kamerstuk 2005-2006 KST96580
Agenda 2005-2006 OVG1314
Kamerstuk 2005-2006 KST95929
Kamerstuk 2005-2006 KST95386
Kamerstuk 2005-2006 KST95069
Met deze brief reageert minister Van der Hoeven (OCW), naar aanleiding van haar toezegging tijdens de behandeling van genoemd wetsvoorstel op 14 februari 2006, op amendementen 14, 16, 21 en 30 op het wetsvoorstel "onderwijsachterstandenbeleid" (Kamerstukken II 2005/06, 30 313). Bij de behandeling van het wetsvoorstel is vanuit uw Kamer duidelijk naar voren gebracht dat er behoefte is aan een bindende voorziening voor het geval geen overeenstemming wordt bereikt in het overleg tussen B&W en de bevoegde gezagsorganen. Ik kan me vinden in het treffen van zo'n voorziening. In amendement 21 wordt voorgesteld de Onderwijsraad als onafhankelijke instantie te laten optreden. In amendement 30 wordt een onafhankelijke geschillencommissie voorgesteld (naar analogie van artikel 22 WPO). Beide invullingen zijn mijns inziens mogelijk. De vraag is wel op welk moment en door wie die onafhankelijke instantie ingeschakeld kan worden. Op dit punt verschillen de beide amendementen: 1. beide partijen kunnen gedurende het overleg het geschil voorleggen (als in amendement 21) of; 2. een bevoegd gezag van een school kan het geschil voorleggen nadat B&W een besluit heeft genomen (als in amendement 16 en 30).
Kamerstuk 2005-2006 KST94993Kamerstuk 2005-2006 KST94990
Kamerstuk 2005-2006 KST94898
Kamerstuk 2005-2006 KST94859
Handeling 2005-2006 HAN7952A14
Agenda 2005-2006 OVG1303
Betreft onder meer technische aanpassingen in verband met de samenloop van enkele wetsvoorstellen.
Kamerstuk 2005-2006 KST94811Waarbij het intitiatief om met voorstellen hierover te komen bij de scholen wordt gelegd.
Kamerstuk 2005-2006 KST94723Kamerstuk 2005-2006 KST94760
Kamerstuk 2005-2006 KST94720
Kamerstuk 2005-2006 KST94762
Handeling 2005-2006 HAN7948A16
de mogelijkheden van een monitor Primair Onderwijs zodat scholen zich op die manier valide en transparant kunnen verantwoorden.
Kamerstuk 2005-2006 KST94765Kamerstuk 2005-2006 KST94759
Kamerstuk 2005-2006 KST94724
Kamerstuk 2005-2006 KST94761
Handeling 2005-2006 HAN7951A09
Kamerstuk 2005-2006 KST94764
Kamerstuk 2005-2006 KST94758
Kamerstuk 2005-2006 KST94642
Kamerstuk 2005-2006 KST94620
Kamerstuk 2005-2006 KST94621
Kamerstuk 2005-2006 KST94623
Agenda 2005-2006 OVG1301
Kamerstuk 2005-2006 KST94622
Kamerstuk 2005-2006 KST94518
Kamerstuk 2005-2006 KST94471
Kamerstuk 2005-2006 KST94488
Kamerstuk 2005-2006 KST94521
Kamerstuk 2005-2006 KST94470
Vervanging in verband met wijziging van de ondertekening.
Kamerstuk 2005-2006 KST94475Kamerstuk 2005-2006 KST94519
Agenda 2005-2006 OVG1298
Kamerstuk 2005-2006 KST93229
Kamerstuk 2005-2006 KST91829
Kamerstuk 2005-2006 KST90275
Gemeenten en schoolbesturen worden verplicht gezamenlijk overleg te voeren over het bevorderen van integratie en het tegengaan van segregatie.
Kamerstuk 2005-2006 KST89817Kamerstuk 2005-2006 KST89819
Gemeenten en schoolbesturen worden verplicht gezamenlijk overleg te voeren over het bevorderen van integratie en het tegengaan van segregatie.
Kamerstuk 2005-2006 KST89818Kamerstuk 2005-2006 KST89816