Kamerstuk 2009-2010 KST137772
Met dit wetsvoorstel wordt het gebruik van het persoonsgebonden nummer in het onderwijs uitgebreid met als doel bij te dragen aan het realiseren van een doorlopende leerlijn. Het regelt het gebruik van het persoonsgebonden nummer van een leerling of deelnemer voor het uitwisselen van gestandaardiseerde leer- en begeleidingsgegevens tussen scholen en instellingen voor primair onderwijs, voortgezet onderwijs en educatie en beroepsonderwijs. Wat betreft leergegevens gaat het om gegevens over de leerloopbaan en de leerresultaten van de leerling, zoals gevolgd onderwijs, behaalde diploma's, examencijfers, rapportcijfers, gevolgde stages en behaalde certificaten (typediploma, digitaal rijbewijs enz.). Onder begeleidingsgegevens kunnen meerdere typen gegevens worden verstaan. Enerzijds kan het gaan om begeleiding die een leerling heeft gekregen in verband met bij voorbeeld dyslexie, faalangst of hoge begaafdheid. Ook kan begeleiding nodig zijn geweest in verband met ingrijpende familieomstandigheden, die aan de basis lagen van tijdelijk terugvallende schoolprestaties. Het gaat uitsluitend om begeleidingsgegevens, welke direct samenhangen met het leerproces Verder regelt dit wetsvoorstel dat het persoonsgebonden nummer in het verkeer tussen het bevoegd gezag van scholen voor (voortgezet) speciaal onderwijs en de Informatie Beheer Groep gebruikt kan worden bij de opgave van de leerlingen die door deze scholen ambulant begeleid worden. Deze opgave vindt plaats ten behoeve van de vaststelling van het budget personeels- en arbeidsmarktbeleid van de begeleidende school.
Kamerstuk 2009-2010 KST135995Met dit wetsvoorstel wordt het gebruik van het persoonsgebonden nummer in het onderwijs uitgebreid met als doel bij te dragen aan het realiseren van een doorlopende leerlijn. Het regelt het gebruik van het persoonsgebonden nummer van een leerling of deelnemer voor het uitwisselen van gestandaardiseerde leer- en begeleidingsgegevens tussen scholen en instellingen voor primair onderwijs, voortgezet onderwijs en educatie en beroepsonderwijs. Wat betreft leergegevens gaat het om gegevens over de leerloopbaan en de leerresultaten van de leerling, zoals gevolgd onderwijs, behaalde diploma's, examencijfers, rapportcijfers, gevolgde stages en behaalde certificaten (typediploma, digitaal rijbewijs enz.). Onder begeleidingsgegevens kunnen meerdere typen gegevens worden verstaan. Enerzijds kan het gaan om begeleiding die een leerling heeft gekregen in verband met bij voorbeeld dyslexie, faalangst of hoge begaafdheid. Ook kan begeleiding nodig zijn geweest in verband met ingrijpende familieomstandigheden, die aan de basis lagen van tijdelijk terugvallende schoolprestaties. Het gaat uitsluitend om begeleidingsgegevens, welke direct samenhangen met het leerproces Verder regelt dit wetsvoorstel dat het persoonsgebonden nummer in het verkeer tussen het bevoegd gezag van scholen voor (voortgezet) speciaal onderwijs en de Informatie Beheer Groep gebruikt kan worden bij de opgave van de leerlingen die door deze scholen ambulant begeleid worden. Deze opgave vindt plaats ten behoeve van de vaststelling van het budget personeels- en arbeidsmarktbeleid van de begeleidende school.
Kamerstuk 2009-2010 KST135994Kamerstuk 2009-2010 KST135997
Kamerstuk 2009-2010 KST135993