Handeling 1998-1999 HAN6627A04
Handeling 1998-1999 HAN6627A06
Stenografisch verslag van het overleg van de vaste commissie voor Verkeer en Waterstaat op 6 oktober 1998 met staatssecretaris De Vries (VW) over enkele onderdelen van het wetsvoorstel Telecommunicatiewet.
Kamerstuk 1998-1999 KST31665Agenda 1998-1999 OVG413
Herdruk in verband met teovoegen bijlage, met commentaar van de Registratiekamer op het punt van de aftapbaarheid.
Kamerstuk 1998-1999 KST31233Kamerstuk 1998-1999 KST31187
Kamerstuk 1998-1999 KST31189
Kamerstuk 1997-1998 KST30951
Kamerstuk 1997-1998 KST30833
Kamerstuk 1997-1998 KST30196
Kamerstuk 1997-1998 KST30095
Kamerstuk 1997-1998 KST29114
De motie bepleit het wegnemen van belemmeringen voor experimenten met alternatieve distributiestructuren voor het doorgeven van omroepprogramma's, zoals bijvoorbeeld ADSL.
Kamerstuk 1997-1998 KST28859Handeling 1997-1998 HAN6573A03
Kamerstuk 1997-1998 KST28768
Kamerstuk 1997-1998 KST28769
Betreft meervoudig gebruik van dezelfde frequentieruimte door meer dan één vergunninghouder.
Kamerstuk 1997-1998 KST28729Kamerstuk 1997-1998 KST28724
Kamerstuk 1997-1998 KST28719
In onderhavige reactie op motie inzake mogelijk maken van experimenten met doorgeven omroepprogramma's via alternatieve distributiestructuren (ADSL) gaat de minister onder meer in op de auteursrechtelijke gevolgen voor de rechthebbenden als er een voorziening mogelijk wordt gemaakt, zoals de motie voorstelt. De minister verwijst onder meer naar een door de Minister van Justitie en de Staatssecretaris van OCW (Nuis) aangekondigde notitie over de effecten die het auteursrecht in zijn algemeenheid kan hebben op de verdere ontwikkeling van de electronische snelweg.
Kamerstuk 1997-1998 KST28743Vervangt amendement gedrukt onder nr. 27, in verband met wijziging in de ondertekening en een verbetering in de toelichting
Kamerstuk 1997-1998 KST28726Kamerstuk 1997-1998 KST28721
Minister Jorritsma-Lebbink (VW) ontraadt met klem amendement 75, dat ertoe strekt bij de toepassing van de wet rekening te houden met bescherming van de privacy en het brief-, telefoon- en telegraafgeheim. De andere twee amendementen leveren geen bezwaar op.
Kamerstuk 1997-1998 KST28751Vervangt amendement gedrukt onder nr. 54. Betreft het overleggen van het ontwerp van bepaalde amvb's aan beide Kamers, voorafgaand aan de voordracht van die amvb's.
Kamerstuk 1997-1998 KST28728Kamerstuk 1997-1998 KST28723
Kamerstuk 1997-1998 KST28718
Betreft reactie op amendement nr. 17 van de leden Roethof, Van Zuijlen en Kamp om deze bepaling (artikel 16.1, tweede lid) te laten vervallen, omdat de criteria voor vaststelling van de vergoedingen onvoldoende helder en objectief zouden zijn. In de brief wordt voorgesteld om de criteria vast te leggen in een algemene maatregel van bestuur.
Kamerstuk 1997-1998 KST28745Kamerstuk 1997-1998 KST28725
Kamerstuk 1997-1998 KST28720
In deze brief reageert minister Jorritsma (VW) op een aantal amendementen op het wetsvoorstel. Het betreft de amendementen met de nummers 24 (Leers), 55 (Van Zuijlen, Leers), 57 (Leers), 72 (Roethof) en 73 (Roethof, Stellingwerf).
Kamerstuk 1997-1998 KST28744Kamerstuk 1997-1998 KST28727
Kamerstuk 1997-1998 KST28722
Handeling 1997-1998 HAN6566N
Handeling 1997-1998 HAN6566A12
Kamerstuk 1997-1998 KST28620
Kamerstuk 1997-1998 KST28622
Kamerstuk 1997-1998 KST28617
Kamerstuk 1997-1998 KST28619
Kamerstuk 1997-1998 KST28621
Kamerstuk 1997-1998 KST28623
Kamerstuk 1997-1998 KST28618
Handeling 1997-1998 HAN6565A05
Agenda 1997-1998 OVG359
Betreft een verbetering van de derde nota van wijziging.
Kamerstuk 1997-1998 KST28551Kamerstuk 1997-1998 KST28513
Kamerstuk 1997-1998 KST28508
Kamerstuk 1997-1998 KST28503
Kamerstuk 1997-1998 KST28515
Kamerstuk 1997-1998 KST28510
Kamerstuk 1997-1998 KST28505
Kamerstuk 1997-1998 KST28500
Kamerstuk 1997-1998 KST28512
Het amendement moet het veilen of verloten van nummers mogelijk maken.
Kamerstuk 1997-1998 KST28507Kamerstuk 1997-1998 KST28502
Kamerstuk 1997-1998 KST28514
Kamerstuk 1997-1998 KST28509
Kamerstuk 1997-1998 KST28504
Kamerstuk 1997-1998 KST28511
Kamerstuk 1997-1998 KST28506
Kamerstuk 1997-1998 KST28501
Kamerstuk 1997-1998 KST28316
De aanbieder van een omroepnetwerk staat het niet vrij zijn voorkeur (bijvoorbeeld het uitzenden in mono in plaats van stereo) in de plaats te stellen van die van de aanbieder van het programma.
Kamerstuk 1997-1998 KST28313Kamerstuk 1997-1998 KST28315
Kamerstuk 1997-1998 KST28317
Het amendement moet het veilen of verloten van nummers mogelijk maken.
Kamerstuk 1997-1998 KST28312Internetproviders zijn een uitgezonderde groep.
Kamerstuk 1997-1998 KST28314Kamerstuk 1997-1998 KST28264
Kamerstuk 1997-1998 KST28259
Kamerstuk 1997-1998 KST28276
Kamerstuk 1997-1998 KST28271
Kamerstuk 1997-1998 KST28266
Kamerstuk 1997-1998 KST28261
Kamerstuk 1997-1998 KST28256
Kamerstuk 1997-1998 KST28273
Kamerstuk 1997-1998 KST28268
Kamerstuk 1997-1998 KST28263
Kamerstuk 1997-1998 KST28258
Kamerstuk 1997-1998 KST28254
Kamerstuk 1997-1998 KST28275
Kamerstuk 1997-1998 KST28270
Kamerstuk 1997-1998 KST28265
Kamerstuk 1997-1998 KST28260
Kamerstuk 1997-1998 KST28255
Kamerstuk 1997-1998 KST28272
Kamerstuk 1997-1998 KST28267
Kamerstuk 1997-1998 KST28262
Kamerstuk 1997-1998 KST28257
Kamerstuk 1997-1998 KST28253
Kamerstuk 1997-1998 KST28274
Kamerstuk 1997-1998 KST28269
Het betreft EU-Richtlijnen die per 1 januari 1998 omgezet dienden te zijn in het Nederlandse nationaal recht. Minister Jorritsma verzoekt de Kamer de brief te betrekken bij de verdere behandeling van het wetsvoorstel Telecommunicatiewet.
Kamerstuk 1997-1998 KST28133artikel 20.5, tweede lid: telecommunicatienetwerk NAFIN (Netherlands Armed Forces Integrated Network) bij het Ministerie van Defensie: waarborgen dat ook in het kader van dat netwerk aan te leggen kabels in openbare grond onder de gedoogplicht blijven vallen.
Kamerstuk 1997-1998 KST28108Betreft 24 wijzigingen, waarvan de meeste van inhoudelijke aard zijn.
Kamerstuk 1997-1998 KST27726Het OPT is het Overlegorgaan Post en Telecommunicatie. Minister Jorritsma geeft haar mening ten aanzien van de zienswijze van het OPT.
Kamerstuk 1997-1998 KST27706In deze nadere nota naar aanleiding van het verslag gaat minister Jorritsma (VW) in op de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA).
Kamerstuk 1997-1998 KST26981Minister Jorritsma (VW) gaat uitgebreid in op vragen en opmerkingen uit het verslag van de vaste commissie voor Verkeer en Waterstaat over de ontwerp-Telecommunicatiewet.
Kamerstuk 1997-1998 KST26829Bevat 68 wijzigingen. Een groot deel van de wijzigingen is al aangegeven in de nota naar aanleiding van het verslag (kamerstuk 25533, nr. 5). Daarnaast zijn er de nodige wijzigingen van (wetgevings)technische aard, zoals misstellingen, verkeerde verwijzingen en redactionele verbeteringen.
Kamerstuk 1997-1998 KST26830Kamerstuk 1997-1998 KST25782
De bestaande Wet op de telecommunicatievoorzieningen is niet meer voldoende ingericht voor de toekomstige ontwikkelingen op informatie- en communicatiegebied. De nieuwe Telecommunicatiewet geeft uitvoering aan de Europese regelgeving die voorschrift dat de liberalisering van de telecommunicatiemarkt per 1 januari 1998 moet zijn gerealiseerd. De nieuwe wet geeft meer ruimte dan nu het geval is voor nieuwe initiatieven en marktontwikkelingen (mededinging), maar schept daarbij voldoende waarborgen om deze ontwikkelingen, gelet op economische en maatschappelijke belangen, evenwichtig te laten verlopen. Nieuwe marktpartijen kunnen op een makkelijker en eenvoudiger manier toetreden tot de telecommunicatiemarkt. Voor het aanleggen van infrastructuur en het aanbieden van diensten zal in beginsel geen vergunning nodig zijn. De structuur van de nieuwe Telecommunicatiewet: A. toetreding tot de markt, B. regels voor marktgedrag, C. maatschappelijke belangen, en D. overige onderwerpen. Dit betreft een scala aan onderwerpen. Ad A. Toetreding tot de markt: vrije toetreding als uitgangspunt, vergunningen, registraties, frequentiebeleid en frequentiebeheer, nummerbeleid en nummerbeheer, gedoogplicht voor aanleg, instandhouding en opruiming van kabels van telecomnetwerken en kabeltelevisie (hiermee vervalt de mogelijkheid voor gemeenten om precariobelasting op de kabels te heffen). Ad B. Regels voor marktgedrag: aanmerkelijke macht op de markt, interconnectie en bijzondere toegang tot openbare telecommunicatienetwerken en telecommunicatiediensten, huurlijnen en spraaktelefonie, omroepnetwerken, omroepzendernetwerken en systemen voor voorwaardelijke toegang. Ad C. Maatschappelijke belangen: universele dienstverlening (iedereen moet tegen aanvaardbare tarieven een pakket basisvoorzieningen kunnen krijgen), geschillencommissie, bescherming van de persoonlijke levenssfeer (abonnees krijgen de mogelijkheid om de faciliteit 'nummeridentificatie' te blokkeren: dit is een faciliteit waardoor het eigen telefoonnummer op het toestel van de opgeroepene zichtbaar wordt gemaakt), staatsveiligheid en openbare orde, buitengewone omstandigheden. Ad D. Overige onderwerpen: aansprakelijkheid, randapparaten, radiozendapparaten en overige apparaten, experimenten, vergoedingen. Verder bevat de nieuwe wet regels omtrent toezicht, handhaving, bestuurlijke boete en beroep. Ook een aantal andere wetten wordt gewijzigd, waaronder de Mediawet. In de onderhavige memorie van toelichting naast bovengenoemde zaken uitgebreid ingegaan op de raakvlakken met de Mediawet en de Mededingingswet, het advies van de Raad voor verkeer en waterstaat, de financiële aspecten van het wetsvoorstel, de gevolgen voor het bedrijfsleven en de gevolgen voor de rechterlijke macht.
Kamerstuk 1996-1997 KST23678De bestaande Wet op de telecommunicatievoorzieningen is niet meer voldoende ingericht voor de toekomstige ontwikkelingen op informatie- en communicatiegebied. De nieuwe Telecommunicatiewet geeft uitvoering aan de Europese regelgeving die voorschrift dat de liberalisering van de telecommunicatiemarkt per 1 januari 1998 moet zijn gerealiseerd. De nieuwe wet geeft meer ruimte dan nu het geval is voor nieuwe initiatieven en marktontwikkelingen (mededinging), maar schept daarbij voldoende waarborgen om deze ontwikkelingen, gelet op economische en maatschappelijke belangen, evenwichtig te laten verlopen. Nieuwe marktpartijen kunnen op een makkelijker en eenvoudiger manier toetreden tot de telecommunicatiemarkt. Voor het aanleggen van infrastructuur en het aanbieden van diensten zal in beginsel geen vergunning nodig zijn. De structuur van de nieuwe Telecommunicatiewet: A. toetreding tot de markt, B. regels voor marktgedrag, C. maatschappelijke belangen, en D. overige onderwerpen. Dit betreft een scala aan onderwerpen. Ad A. Toetreding tot de markt: vrije toetreding als uitgangspunt, vergunningen, registraties, frequentiebeleid en frequentiebeheer, nummerbeleid en nummerbeheer, gedoogplicht voor aanleg, instandhouding en opruiming van kabels van telecomnetwerken en kabeltelevisie (hiermee vervalt de mogelijkheid voor gemeenten om precariobelasting op de kabels te heffen). Ad B. Regels voor marktgedrag: aanmerkelijke macht op de markt, interconnectie en bijzondere toegang tot openbare telecommunicatienetwerken en telecommunicatiediensten, huurlijnen en spraaktelefonie, omroepnetwerken, omroepzendernetwerken en systemen voor voorwaardelijke toegang. Ad C. Maatschappelijke belangen: universele dienstverlening (iedereen moet tegen aanvaardbare tarieven een pakket basisvoorzieningen kunnen krijgen), geschillencommissie, bescherming van de persoonlijke levenssfeer (abonnees krijgen de mogelijkheid om de faciliteit 'nummeridentificatie' te blokkeren: dit is een faciliteit waardoor het eigen telefoonnummer op het toestel van de opgeroepene zichtbaar wordt gemaakt), staatsveiligheid en openbare orde, buitengewone omstandigheden. Ad D. Overige onderwerpen: aansprakelijkheid, randapparaten, radiozendapparaten en overige apparaten, experimenten, vergoedingen. Verder bevat de nieuwe wet regels omtrent toezicht, handhaving, bestuurlijke boete en beroep. Ook een aantal andere wetten wordt gewijzigd, waaronder de Mediawet.
Kamerstuk 1996-1997 KST23677Kamerstuk 1996-1997 KST23679