Laatste documenten binnen dossier 25335


03-06-1998

OVG373 Agenda Eerste Kamer der Staten-Generaal

Agenda 1997-1998 OVG373

07-05-1998

OVG368 Agenda Eerste Kamer der Staten-Generaal

Agenda 1997-1998 OVG368

04-05-1998

KST29443 Wijziging van de Spoorwegwet ter implementatie van richtlijn nr. 95/18/EG en richtlijn 95/19/EG; Brief minister over implementatie van richtlijnen 95/18 en 95/19 in de andere lid-staten en concept-nota 'De derde eeuw spoor'

Minister Jorritsma-Lebbink (VW) meldt de Eerste Kamer de voortgang van de implementatie van de richtlijnen 95/18 en 95/19 in de andere Lid-Staten van de EU. Over de inhoud van de concept-nota 'De derde eeuw spoor' kan zij nog geen mededelingen doen, omdat de behandeling daarvan in de Ministerraad nog niet is afgerond.

Kamerstuk 1997-1998 KST29443

05-03-1998

OVG342 Agenda Eerste Kamer der Staten-Generaal

Agenda 1997-1998 OVG342

12-02-1998

KST27456 Wijziging van de Spoorwegwet ter implementatie van richtlijn nr. 95/18/EG en richtlijn 95/19/EG; Nota van wijziging

Deze wijziging voorziet in de mogelijkheid om in de algemene maatregel van bestuur, bedoeld in artikel 31, de bevoegdheid om bepaalde onderwerpen te regelen aan de minister te delegeren, zoals technische of gedetailleerde elementen van de regeling voor vaststelling van gebruiksvergoeding.

Kamerstuk 1997-1998 KST27456

10-02-1998

KST27364 Wijziging van de Spoorwegwet ter implementatie van richtlijn nr. 95/18/EG en richtlijn 95/19/EG; Motie inzake de toewijzing van railinfrastructuurcapaciteit

Verzoek om hierbij uit te gaan van het beginsel dat regulier reizigersvervoer in principe voorrang heeft op goederenvervoer.

Kamerstuk 1997-1998 KST27364

06-02-1998

OVG332 Agenda Tweede Kamer der Staten-Generaal

Agenda 1997-1998 OVG332

02-02-1998

OVG328 Agenda Tweede Kamer der Staten-Generaal

Agenda 1997-1998 OVG328

23-01-1998

OVG324 Agenda Tweede Kamer der Staten-Generaal

Agenda 1997-1998 OVG324

22-01-1998

KST26992 Wijziging van de Spoorwegwet ter implementatie van richtlijn nr. 95/18/EG en richtlijn 95/19/EG; Nota van wijziging inzake rechtsbescherming tegen beslissingen vd toewijzende instantie van spoorweginfrastructuur en van de beheerder

De nota van wijziging vloeit voort uit bezwaar van de Europese Commissie tegen dit stelsel van rechtsbescherming. Aangezien aan de minister vergaande mogelijkheden tot beïnvloeding van deze instanties zijn toegekend, voldoet een administratief beroep op de minister niet meer aan het vereiste van onafhankelijkheid zoals voorgeschreven in richtlijn 95/19. Voorts is een informatieverplichting voor de lidstaten jegens de Europese Commissie vastgelegd in dit wetsvoorstel.

Kamerstuk 1997-1998 KST26992

16-01-1998

OVG320 Agenda Tweede Kamer der Staten-Generaal

Agenda 1997-1998 OVG320

14-01-1998

OVG317 Agenda Tweede Kamer der Staten-Generaal

Agenda 1997-1998 OVG317

06-01-1998

OVG315 Agenda Tweede Kamer der Staten-Generaal

Agenda 1997-1998 OVG315

10-10-1997

KST24249 Wijziging van de Spoorwegwet ter implementatie van richtlijn nr. 95/18/EG en richtlijn 95/19/EG; Nota n.a.v. het verslag

In deze nota naar aanleiding van het verslag gaat minister Jorritsma (VW) in op vragen en opmerkingen van de vaste commissie voor Verkeer en Waterstaat.

Kamerstuk 1997-1998 KST24249

05-05-1997

KST21031 Wijziging van de Spoorwegwet ter implementatie van richtlijn nr. 95/18/EG en richtlijn 95/19/EG; Voorstel van wet

De in 1995 vastgestelde Europese richtlijnen 95/18/EG en 95/19/EG vormen een nadere uitwerking van richtlijn 91/440/EEG uit 1991 inzake versterking van het concurrentievermogen van de spoorwegondernemingen. Richtlijn 95/18/EG betreft het verlenen van exploitatievergunningen aan spoorwegondernemingen, met het oog op een uniforme en niet-discriminerende toepassing van toegangsrechten tot infrastructuur in de gehele gemeenschap. Richtlijn 95/19/EG betreft de toewijzing van infrastructuurcapaciteit en in samenhang daarmee het veiligheidsattest, alsmede de heffing van gebruiksrechten voor de infrastructuur. In de memorie van toelichting wordt ingegaan op de samenhang met het in 1995 tussen de Staat en de NS gemaakte afsprakenpakket "Over de wissel tussen markt en overheid", over de verzelfstandiging van de NS en de nieuwe relatie met de rijksoverheid.

Kamerstuk 1996-1997 KST21031

KST21050 Wijziging van de Spoorwegwet ter implementatie van richtlijn nr. 95/18/EG en richtlijn 95/19/EG; Advies en nader rapport

Kamerstuk 1996-1997 KST21050

KST21035 Wijziging van de Spoorwegwet ter implementatie van richtlijn nr. 95/18/EG en richtlijn 95/19/EG; Memorie van toelichting

De in 1995 vastgestelde Europese richtlijnen 95/18/EG en 95/19/EG vormen een nadere uitwerking van richtlijn 91/440/EEG uit 1991 inzake versterking van het concurrentievermogen van de spoorwegondernemingen. Richtlijn 95/18/EG betreft het verlenen van exploitatievergunningen aan spoorwegondernemingen, met het oog op een uniforme en niet-discriminerende toepassing van toegangsrechten tot infrastructuur in de gehele gemeenschap. Richtlijn 95/19/EG betreft de toewijzing van infrastructuurcapaciteit en in samenhang daarmee het veiligheidsattest, alsmede de heffing van gebruiksrechten voor de infrastructuur. In de memorie van toelichting wordt ingegaan op de samenhang met het in 1995 tussen de Staat en de NS gemaakte afsprakenpakket "Over de wissel tussen markt en overheid", over de verzelfstandiging van de NS en de nieuwe relatie met de rijksoverheid.

Kamerstuk 1996-1997 KST21035