Laatste documenten binnen dossier 26456


03-07-2001

KST54243 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Brief minister over het stopzetten van de introductie van een chauffeurspas voor het besloten busvervoer

De Tweede Kamer heeft per amendement verzocht om de eis van dienstbetrekking in het besloten busvervoer in stand te houden. Dit amendement werd ingetrokken nadat minister Netelenbos (VW) heeft toegezegd een chauffeurspas te zullen introduceren voor het besloten busvervoer, net zoals voor het taxivervoer gebeurd is. Nu is gebleken dat de verwachtingen ten aanzien van de reikwijdte van de chauffeurspas niet kunnen worden ingelost, hebben sociale partners aangegeven geen voorstander te zijn van de pas. Daarom heeft de minister besloten de introductie van de chauffeurspas voor het besloten busvervoer niet door te zetten.

Kamerstuk 2000-2001 KST54243

20-06-2000

KST46485 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Memorie van antwoord

Minister Netelenbos (VW) reageert op vragen en opmerkingen van de vaste commissie voor Verkeer en Waterstaat. Ze gaat onder meer in op de implementatie van de aanbestedingsplicht, de (tussentijdse) evaluatie van aanbesteding, de systematiek van aanbesteding, concessies en gemeentelijke vervoerbedrijven.

Kamerstuk 1999-2000 KST46485

11-05-2000

KST45484 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Nota van wijziging over de ontheffing van de aanbestedingsplicht

Artikel 61 van het wetsvoorstel moet gewijzigd worden als gevolg van het aangenomen amendement nr. 82. Voor een goede en consistente uitvoering van de bevoegdheid in artikel 61, wordt voorgesteld in het artikel te bepalen dat de directeur-generaal van de NMa een oordeel moet vormen over de vraag of de aanbesteding leidt tot een economische machtspositie in de zin van de Mededingingswet. Zie ook de brief van de minister met een toelichting over deze wijziging (Kst. 26456, 85).

Kamerstuk 1999-2000 KST45484

OVG670 Agenda Tweede Kamer der Staten-Generaal voor de vergadering van 11 mei 2000

Agenda 1999-2000 OVG670

KST45483 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Brief minister met een toelichting op een wijziging van art. 61 m.b.t. een ontheffing voor verplichte openbare aanbesteding

Artikel 61 van het wetsvoorstel moet gewijzigd worden als gevolg van het aangenomen amendement nr. 82. Dit amendement zegt dat door aanbestedende overheden op grond van artikel 61, derde lid, ontheffing kan worden gevraagd van de gedeeltelijke aanbestedingsplicht, in de periode 2003-2006. De amendement heeft echter een aantal ongewenste effecten voor de uitoefening van de ontheffingsbevoegdheid. Deze effecten hebben betrekking op het toezicht op de marktordening en mededinging op de OV-markt en op de formulering van de criteria op grond waarvan ontheffing kan worden verleend. Voor een goede en consistente uitvoering van de bevoegdheid in artikel 61, wordt nu voorgesteld in het artikel te bepalen dat de directeur-generaal van de NMa een oordeel moet vormen over de vraag of de aanbesteding leidt tot een economische machtspositie in de zin van de Mededingingswet. Dit oordeel is leidend bij de beslissing over een ontheffing van de aanbestedingsplicht.

Kamerstuk 1999-2000 KST45483

20-04-2000

KST45242 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Gewijzigd amendement over de mogelijkheid tot het formuleren van richtlijnen op centraal niveau voor de concessieverlener

Kamerstuk 1999-2000 KST45242

KST45249 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement over het toetsen van de werking van het wetsvoorstel op een aantal gronden bij de evaluatie eind 2003

Kamerstuk 1999-2000 KST45249

KST45244 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement over de wettelijke plicht voor de concessiehouder om voor vervangend vervoer te zorgen bij langdurige stagnaties

Kamerstuk 1999-2000 KST45244

KST45255 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Negende nota van wijziging

Kamerstuk 1999-2000 KST45255

KST45251 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Gewijzigd amendement inzake bevoegdheid minister VW tot stellen randvoorwaarden aan de tarieven van openbaar-vervoerbedrijven

Kamerstuk 1999-2000 KST45251

KST45246 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement over het aanbesteden van diensten

Kamerstuk 1999-2000 KST45246

KST45253 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Nader gewijzigd amendement om de inzet van uitzendkrachten in besloten busvervoer mogelijk te maken

Kamerstuk 1999-2000 KST45253

KST45248 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement over het naar voren halen van de overgangstermijnen die in de wet voorkomen

Kamerstuk 1999-2000 KST45248

KST45243 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement over het aanbesteden van samenhangende openbaar vervoerstromen

Kamerstuk 1999-2000 KST45243

KST45250 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Gewijzigd amendement over het toetsen van de werking van het wetsvoorstel op een aantal gronden bij de evaluatie eind 2003

Kamerstuk 1999-2000 KST45250

KST45245 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement om het programma van eisen niet onder de procedure van de Algemene wet bestuursrecht te laten vallen

Kamerstuk 1999-2000 KST45245

KST45252 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Gewijzigd amendement om vast te leggen dat de beschikbare markt ook bestaan uit de contractsector

Kamerstuk 1999-2000 KST45252

KST45247 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement om te voorkomen dat een concessieverlener die ook eigenaar is de opdracht aan 'haar eigen' bedrijf gunt

Kamerstuk 1999-2000 KST45247

19-04-2000

KST45164 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement over het uitbreiden van de beschikbare markt met het stadsgewestelijk spoorvervoer

Kamerstuk 1999-2000 KST45164

KST45176 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement om de uitvoering van het openbaar vervoer uitsluitend, dan wel in meerderheid door private bedrijven te laten verzorgen

Kamerstuk 1999-2000 KST45176

HAN7101N Noot bij p. 4638: overzicht van de minister van VW van delegatiebepalingen in wetsvoorstel Wet personenvervoer 2000 (26456)

Handeling 1999-2000 HAN7101N

KST45171 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement om de dagelijkse besturen van zogenoemde kaderwetgebieden geen concessieverlenende bevoegdheden te geven

Kamerstuk 1999-2000 KST45171

KST45166 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement om de inzet van uitzendkrachten in besloten busvervoer mogelijke te maken

Kamerstuk 1999-2000 KST45166

KST45161 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement om ook het vervoer over water onder werkingssfeer van de wet te brengen

Kamerstuk 1999-2000 KST45161

KST45173 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement over de mogelijkheid tot intergemeentelijke samenwerking

Kamerstuk 1999-2000 KST45173

KST45168 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Gewijzigd amendement om de regel van een maximaal marktaandeel te laten vervallen

Kamerstuk 1999-2000 KST45168

KST45163 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement over de mogelijkheid dat het maximale marktaandeel niet bij algemene maatregel van bestuur wordt voorgeschreven

Kamerstuk 1999-2000 KST45163

KST45175 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement over het waarderen van de omzetten van bedrijven naar rato van de omvang van het aandelenkapitaal

Kamerstuk 1999-2000 KST45175

HAN7101A03 Voortzetting van de behandeling van: - het wetsvoorstel Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer en besloten busvervoer (Wet personenvervoer 2000) (26456)

Handeling 1999-2000 HAN7101A03

KST45170 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement over het maximale tarief voor 65-plussers om de mobiliteit van ouderen in de samenleving zo goed mogelijk te garanderen

Kamerstuk 1999-2000 KST45170

KST45165 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement om reisinformatie gratis toegankelijk te maken voor de consument

Kamerstuk 1999-2000 KST45165

KST45177 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement over het verplicht stellen van een nationale uniforme tariefkaart

Door het verplicht stellen van een nationale uniforme tariefkaart, kunnen de opbrengsten per vervoerder nauwkeurig worden vastgesteld en de reiziger heeft slechts met één kaartsoort te maken.

Kamerstuk 1999-2000 KST45177

OVG664 Agenda Tweede Kamer der Staten-Generaal voor de vergaderingen van 20 april tot en met 25 mei 2000

Agenda 1999-2000 OVG664

KST45172 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement over de mogelijkheid voor concessieverleners om een minimaal uitbestedingspercentage bij aanbesteding voor te schrijven

Kamerstuk 1999-2000 KST45172

KST45167 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Gewijzigd amendement over de verantwoordelijkheid van de minister van Verkeer en Waterstaat voor samenhang en integratie van het ov-netwerk

Kamerstuk 1999-2000 KST45167

KST45162 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement over het verrichten van openbaar vervoer, zonder verleende concessie

Als een concessie vervalt moet opnieuw concessie verleend worden. Hierdoor kan de situatie ontstaan dat een gebied geen openbaar vervoer heeft. Om dit te voorkomen wordt de mogelijkheid gecreëerd om in de overgangsperiode van maximaal één jaar openbaar vervoer te verrichten zonder verleende concessie.

Kamerstuk 1999-2000 KST45162

KST45174 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement over het bij concessieverlening regelen van de personeelsbelangen via het voor een ieder geldende Burgerlijk Wetboek

Kamerstuk 1999-2000 KST45174

KST45169 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement om de maximale concessieduur te verlengen tot 15 jaar in plaats van 6 jaar

Kamerstuk 1999-2000 KST45169

18-04-2000

KST45145 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Motie inzake overhevelen menskracht, kennis en overheidsbudgetten personenvervoer van de overheid naar de andere overheden

Kamerstuk 1999-2000 KST45145

KST45140 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Motie over het toepassen van de Europese conceptrichtlijn op de Nederlandse situatie door de NMa

Kamerstuk 1999-2000 KST45140

KST45147 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Motie om de statuten van Connexxion voor 1 januari 2001 aan te passen, zodat activiteiten in het buitenland mogelijk worden

Kamerstuk 1999-2000 KST45147

KST45142 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Motie inzake methoden voor het realiseren van vraaggestuurde individuele financiering

Kamerstuk 1999-2000 KST45142

KST45137 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Motie om binnen de EU te pleiten voor een maximaal marktaandeel in het openbaar vervoer van 25%

Kamerstuk 1999-2000 KST45137

KST45149 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Motie over het terugbrengen van het overheidsaandeel tot maximaal 49% per 1 januari 2005

Kamerstuk 1999-2000 KST45149

KST45144 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Motie inzake invoering chipkaart uiterlijk 1 januari 2002 bij voorkeur zonder gebruikmaking rijksmiddelen

Kamerstuk 1999-2000 KST45144

KST45139 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Motie om te bevorderen dat één CAO wordt afgesloten voor de werknemers werkzaam in het collectief personenvervoer

Kamerstuk 1999-2000 KST45139

KST45146 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Motie over het niet algemeen verbindend verklaren van de CAO's in de vervoerssector

Kamerstuk 1999-2000 KST45146

KST45141 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Motie inzake gevolgen opheffen artikel 8:108 BW, aansprakelijkheid vervoerbedrijven voor geleden schade van reizigers

Artikel 8:108 BW bemoeilijkt momenteel aansprakelijkheid van vervoerbedrijven voor geleden schade van reizigers.

Kamerstuk 1999-2000 KST45141

KST45136 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Motie over het garanderen van tariefintegratie, zodat reizigers slechts één maal het hoge starttarief hoeven te betalen

Kamerstuk 1999-2000 KST45136

KST45148 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Motie over de overheidscommissaris in de personenvervoerssector (en alle andere sectoren)

Kamerstuk 1999-2000 KST45148

KST45143 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Motie inzake afkoopoperatie voor exploitatiebudgetten (inclusief persoonsgebonden budgetten)

Kamerstuk 1999-2000 KST45143

KST45138 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Motie over het nemen van maatregelen om onomkeerbare stappen richting volledige privatisering te voorkomen

Zolang niet duidelijk is dat het doel 'de kwaliteit en het gebruik van het openbaar vevoer aantrekkeijker maken' bereikt wordt met de wet, mogen er nog geen onomkeerbare stappen richting volledige privatisering gezet worden.

Kamerstuk 1999-2000 KST45138

14-04-2000

KST45101 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement om de regel van een maximaal marktaandeel te laten vervallen

Kamerstuk 1999-2000 KST45101

KST45103 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement over het niet vastleggen in de wet van het eindbeeld

Kamerstuk 1999-2000 KST45103

KST45110 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Zevende nota van wijziging

Betreft wijzigingen in verband met een latere inwerkingtreding van het wetsvoorstel dan voorzien.

Kamerstuk 1999-2000 KST45110

KST45100 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement inzake vervallen bepaling niet-aansprakelijkheid vervoerder voor schade door vertraging (Boek 8 Burgerlijk Wetboek)

Het amendement beoogt, een verschil in de vervoersovereenkomst ten opzichte van het algemene overeenkomstenrecht te laten vervallen. De nadelige positie van OV-consumenten ten opzicht van andere consumenten dient aangepast te worden.

Kamerstuk 1999-2000 KST45100

KST45102 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement over het kunnen experimenteren met de berekening van de rijksbijdrage voor exploitatie van openbaar vervoer

Kamerstuk 1999-2000 KST45102

KST45109 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Zesde nota van wijziging

Kamerstuk 1999-2000 KST45109

13-04-2000

KST45094 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement over regels voor fysieke toegankelijkheid openbaar vervoer, in elk geval voor gehandicapten en vervoer van (vouw)fietsen

Kamerstuk 1999-2000 KST45094

KST45089 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement over de mogelijkheid tot het formuleren van richtlijnen op centraal niveau voor de concessieverlener

Kamerstuk 1999-2000 KST45089

KST45096 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement inzake vaststelling duur en eventuele verlenging van concessies personenvervoer

Kamerstuk 1999-2000 KST45096

KST45091 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement over toezicht in het besloten busvervoer, het voorkómen van zwartwerken en naleving sociale voorschriften

Kamerstuk 1999-2000 KST45091

KST45098 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement inzake bevoegdheid overheid omtrent moment aanbesteding concessies, duur contract en eventuele verlengingen daarvan

Kamerstuk 1999-2000 KST45098

KST45093 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement om de integratie van de vervoerbewijzen ook voor het vervoer per trein te laten gelden

Kamerstuk 1999-2000 KST45093

KST45088 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement over bevoegdheid van minister van V&W tot geven aanwijzing richting de tot concessieverlening bevoegde overheden

Kamerstuk 1999-2000 KST45088

KST45095 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement inzake bevoegdheid minister VW tot stellen randvoorwaarden aan de tarieven van openbaar-vervoerbedrijven

Het streven is om excessieve stijgingen in OV-tarieven en extreme verschillen tusen verschillende gebieden te voorkomen.

Kamerstuk 1999-2000 KST45095

KST45090 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement over voorschriften m.b.t. de veiligheid van reizigers en personeel binnen het openbaar vervoer

Kamerstuk 1999-2000 KST45090

KST45097 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement inzake verlenen verklaring van geen bezwaar i.v.m. concessie middels aanbesteding

Kamerstuk 1999-2000 KST45097

KST45092 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement over de verantwoordelijkheid van de minister van Verkeer en Waterstaat voor samenhang en integratie van het ov-netwerk

Kamerstuk 1999-2000 KST45092

KST45099 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Amendement inzake afhankelijk maken aanbestedingsplicht gemeentelijke vervoerbedrijven van uitkomst evaluatie in 2003

Kamerstuk 1999-2000 KST45099

14-02-2000

KST43793 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Vierde nota van wijziging

Met deze wijzigingen wordt het onder meer mogelijk om ondernemingen van een aanbestedingsprocedure uit te sluiten door middel van het effectueren van het reciprociteitsbeginsel. Dit houdt in dat ondernemingen gevestigd in andere lidstaten niet worden toegelaten tot de markt voor personenvervoer in Nederland, wanneer zij in hun eigen land een door de overheid beschermde positie hebben.

Kamerstuk 1999-2000 KST43793

07-02-2000

KST43638 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer en besloten busvervoer (Wet personenvervoer 2000); Derde nota van wijziging

De nota van wijziging brengt bepalingen, die betrekking hebben op het verrichten van taxivervoer, onder de werking van de Wet personenvervoer 2000. Ook de titel van het wetsvoorstel wordt daarop aangepast.

Kamerstuk 1999-2000 KST43638

16-07-1999

KST36407 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Verslag

Bevat vragen en opmerkingen van de vaste commissie voor Verkeer en Waterstaat.

Kamerstuk 1998-1999 KST36407

30-03-1999

KST34230 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Voorstel van wet

vervoerbedrijven: regels omtrent aanbesteding, marktordening en consumentenbescherming. 2. Verhoging van de kosten-dekkingsgraad (het aandeel van de reizigersopbrengsten in de exploitatie van het openbaar vervoer) tot tenminste 50%. Dit kan worden bereikt door vergroting van de reizigersopbrengsten of verlaging van de exploitatiekosten. De introductie van concurrentie grijpt aan bij beide factoren.

Kamerstuk 1998-1999 KST34230

KST34232 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer, besloten busvervoer en taxivervoer (Wet personenvervoer 2000); Advies en nader rapport

Kamerstuk 1998-1999 KST34232

KST34231 Nieuwe regels omtrent het openbaar vervoer en besloten busvervoer (Wet personenvervoer 2000); Memorie van toelichting

vervoerbedrijven: regels omtrent aanbesteding, marktordening en consumentenbescherming. 2. Verhoging van de kosten-dekkingsgraad (het aandeel van de reizigersopbrengsten in de exploitatie van het openbaar vervoer) tot tenminste 50%. Dit kan worden bereikt door vergroting van de reizigersopbrengsten of verlaging van de exploitatiekosten. De introductie van concurrentie grijpt aan bij beide factoren.

Kamerstuk 1998-1999 KST34231