Handeling 1999-2000 HAN7114A04
Handeling 1999-2000 HAN7115A04
Handeling 1999-2000 HAN7115N
Handeling 1999-2000 HAN7115A02
Agenda 1999-2000 OVG666
Agenda 1999-2000 OVG646
Handeling 1999-2000 HAN7069A05
Handeling 1999-2000 HAN7067A07
Kamerstuk 1999-2000 KST43652
Kamerstuk 1999-2000 KST43639
Kamerstuk 1999-2000 KST43598
Bij de evaluatie moet afzonderlijk aandacht worden besteed aan de ontwikkeling van de heffingsgrondslag in het algemeen en die van het inkomen uit sparen en beleggen in het bijzonder.
Kamerstuk 1999-2000 KST43594Kamerstuk 1999-2000 KST43599
Kamerstuk 1999-2000 KST43601
Kamerstuk 1999-2000 KST43605
Kamerstuk 1999-2000 KST43597
Kamerstuk 1999-2000 KST43600
Kamerstuk 1999-2000 KST43595
Kamerstuk 1999-2000 KST43602
Kamerstuk 1999-2000 KST43604
Kamerstuk 1999-2000 KST43596
Kamerstuk 1999-2000 KST43603
Handeling 1999-2000 HAN7064A02
Handeling 1999-2000 HAN7066A03
Handeling 1999-2000 HAN7064N
Handeling 1999-2000 HAN7064A04
Handeling 1999-2000 HAN7066A05
Kamerstuk 1999-2000 KST43477
Kamerstuk 1999-2000 KST43497
Handeling 1999-2000 HAN7063A10
Agenda 1999-2000 OVG627
Amendement waarin een tariefschijf wordt toegevoegd met een tarief van 54,5% dat van toepassing is bij een belastbaar loon van meer dan f 150.000.
Kamerstuk 1999-2000 KST43423Kamerstuk 1999-2000 KST43418
In dit amendement komt de inkomensgrens voor de arbeidskorting in de loonbelasting te vervallen en wordt het maximum bedrag van de arbeidskorting teruggebracht tot het oorspronkelijk voorgestelde bedrag van f 1536.
Kamerstuk 1999-2000 KST43425Kamerstuk 1999-2000 KST43420
Naast een aantal technische wijzigingen betreft deze nota van wijzigingen een aantal reeds aangekondigde wijzigingen, waaronder de artiestenregeling. Deze wordt zowel algemeen als artikelsgewijs toegelicht.
Kamerstuk 1999-2000 KST43432Kamerstuk 1999-2000 KST43422
Dit amendement bewerktstelligt dat de bestaande mogelijkheid tot verruiming van de vrijstelling voor spaarloonregelingen ook kan worden aangewend voor aandelen van de inhoudsplichtige of een daarmee verbonden vennootschap.
Kamerstuk 1999-2000 KST43417Kamerstuk 1999-2000 KST43424
Kamerstuk 1999-2000 KST43419
Kamerstuk 1999-2000 KST43426
Dit amendement bewerktstelligt dat de bestaande mogelijkheid tot verruiming van de vrijstelling voor spaarloonregelingen ook kan worden aangewend voor aandelen van de inhoudsplichtige of een daarmee verbonden vennootschap.
Kamerstuk 1999-2000 KST43421Agenda 1999-2000 OVG623
Kamerstuk 1999-2000 KST43234
Kamerstuk 1999-2000 KST43235
Kamerstuk 1999-2000 KST43196
Kamerstuk 1999-2000 KST43198
Agenda 1999-2000 OVG619
Reactie van minister Zalm en staatssecretaris Vermeend (Fin) op de vragen en opmerkingen van de vaste commissie voor Financiën.
Kamerstuk 1999-2000 KST42622De vaste commissie voor Financiën heeft een aantal vragen over het wetsvoorstel.
Kamerstuk 1999-2000 KST42333Kamerstuk 1999-2000 KST40947
Dit wetsvoorstel bevat de bepalingen die noodzakelijk zijn om de belastingherziening 21e eeuw op 1 januari 2001 in werking te laten treden. Het wetsvoorstel regelt daartoe de invoering van de Wet inkomstenbelasting 2001 en in samenhang daarmee de aanpassing van andere relevante fiscale wetten, alsmede het benodigde overgangsrecht. Verder bevat het bepalingen tot wijziging van niet-fiscale wetgeving die noodzakelijk zijn om de belastingherziening in werking te kunnen laten treden, zoals de aanpassing van de Wet financiering volksverzekeringen en de Coördinatiewet Sociale Verzekering. Ook de verhoging van het algemene BTW-tarief tot 19% is in dit wetsvoorstel opgenomen. Een groot deel van de aanpassingswetgeving houdt verband met de invoering van de Wet inkomstenbelasting 2001 en heeft als gevolg daarvan vooral een technisch karakter. Zo moeten bijvoorbeeld alle fiscale en niet-fiscale bepalingen die verwijzen naar de Wet op de inkomstenbelasting 1964, of begrippen die niet in de Wet inkomstenbelasting 2001 zijn overgenomen, worden aangepast. Dit geldt eveneens voor verwijzingen naar de Wet op de vermogensbelasting 1964, die in het kader van de belastingherziening wordt ingetrokken. Het wetsvoorstel voorziet in overgangsrecht om de aansluiting tot stand te brengen tussen de huidige belastingwetgeving en de belastingwetgeving die zal gelden met ingang van 2001. Het betreft reëel overgangsrecht, zodat er als gevolg van de belastingherziening geen onredelijk voor- of nadeel ontstaat. De technische doorwerking van de belastingherziening in de niet-fiscale wettelijke bepalingen vindt in een later stadium plaats; daartoe is een wetsvoorstel voor een aanpassingswet in voorbereiding.
Kamerstuk 1998-1999 KST40408Dit wetsvoorstel bevat de bepalingen die noodzakelijk zijn om de belastingherziening 21e eeuw op 1 januari 2001 in werking te laten treden. Het wetsvoorstel regelt daartoe de invoering van de Wet inkomstenbelasting 2001 en in samenhang daarmee de aanpassing van andere relevante fiscale wetten, alsmede het benodigde overgangsrecht. Verder bevat het bepalingen tot wijziging van niet-fiscale wetgeving die noodzakelijk zijn om de belastingherziening in werking te kunnen laten treden, zoals de aanpassing van de Wet financiering volksverzekeringen en de Coördinatiewet Sociale Verzekering. Ook de verhoging van het algemene BTW-tarief tot 19% is in dit wetsvoorstel opgenomen. Een groot deel van de aanpassingswetgeving houdt verband met de invoering van de Wet inkomstenbelasting 2001 en heeft als gevolg daarvan vooral een technisch karakter. Zo moeten bijvoorbeeld alle fiscale en niet-fiscale bepalingen die verwijzen naar de Wet op de inkomstenbelasting 1964, of begrippen die niet in de Wet inkomstenbelasting 2001 zijn overgenomen, worden aangepast. Dit geldt eveneens voor verwijzingen naar de Wet op de vermogensbelasting 1964, die in het kader van de belastingherziening wordt ingetrokken. Het wetsvoorstel voorziet in overgangsrecht om de aansluiting tot stand te brengen tussen de huidige belastingwetgeving en de belastingwetgeving die zal gelden met ingang van 2001. Het betreft reëel overgangsrecht, zodat er als gevolg van de belastingherziening geen onredelijk voor- of nadeel ontstaat. De technische doorwerking van de belastingherziening in de niet-fiscale wettelijke bepalingen vindt in een later stadium plaats; daartoe is een wetsvoorstel voor een aanpassingswet in voorbereiding.
Kamerstuk 1998-1999 KST40407Kamerstuk 1998-1999 KST40409