Handeling 2001-2002 HAN7316A02
Agenda 2001-2002 OVG876
Kamerstuk 2000-2001 KST55429
Agenda 2000-2001 OVG867
Kamerstuk 2000-2001 KST54210
Handeling 2000-2001 HAN7280A10
Handeling 2000-2001 HAN7278A04
Kamerstuk 2000-2001 KST53685
Agenda 2000-2001 OVG816
Agenda 2000-2001 OVG799
De in de Staten vertegenwoordigde fracties zien geen redenen om de stilzwijgende goedkeuring te doen verbreken.
Kamerstuk 2000-2001 KST51367Het onderzoek van het wetsvoorstel heeft de vaste commissie voor Financiën geen aanleiding gegeven tot het maken van opmerkingen.
Kamerstuk 2000-2001 KST51296een afzonderlijk wetsvoorstel, tot aanpassing van de wetten in formele zin ('gewone Nederlandse wetten'). Inhoudelijk bevat dit voorstel van rijkswet ten opzichte van de beleidsbrief geen nieuwe voorstellen. Ook zonder uitdrukkelijke wetswijziging vindt een omzetting van guldenbedragen plaats. Na 1 januari 2002 moeten guldenbedragen als eurobedragen worden gelezen. Zoals in de wetgevingsbrief is aangegeven is tot uitdrukkelijke wetswijziging besloten vanwege: a. doelmatigheid en gebruiksvriendelijkheid: zonder uitdrukkelijke wetswijziging komen er nog tot in lengte van jaren guldenbedragen in wetteksten voor, die gebruikers van de wet in euro's moeten omrekenen. b. voorziening voor 'gebroken' bedragen (die door sommige geautomatiseerde systemen niet verwerkt kunnen worden). Genoemde beleidsbrief is gebaseerd op een inventarisatie van bedragen en andere verwijzingen naar de gulden in wet- en regelgeving op rijksniveau naar de stand van de regelgeving op 1 januari 1999, Ten behoeve van de voorbereiding van onderhavig voorstel van rijkswet is deze inventarisatie geactualiseerd naar de stand van de regelgeving op 1 januari 2000. De resultaten van nieuwe actualisatierondes worden, wat betreft wetten in formele zin, bij nota van wijziging in onderhavige rijkswet verwerkt. Onderhavig voorstel bevat één rijkswet in formele zin, alsmede enkele rijkswetten die een kleinere aantal bedragen bevatten. Het gaat daarbij om bedragen die het maximum van een op te leggen geldboete aangeven.
Kamerstuk 2000-2001 KST48780een afzonderlijk wetsvoorstel, tot aanpassing van de wetten in formele zin ('gewone Nederlandse wetten'). Inhoudelijk bevat dit voorstel van rijkswet ten opzichte van de beleidsbrief geen nieuwe voorstellen. Ook zonder uitdrukkelijke wetswijziging vindt een omzetting van guldenbedragen plaats. Na 1 januari 2002 moeten guldenbedragen als eurobedragen worden gelezen. Zoals in de wetgevingsbrief is aangegeven is tot uitdrukkelijke wetswijziging besloten vanwege: a. doelmatigheid en gebruiksvriendelijkheid: zonder uitdrukkelijke wetswijziging komen er nog tot in lengte van jaren guldenbedragen in wetteksten voor, die gebruikers van de wet in euro's moeten omrekenen. b. voorziening voor 'gebroken' bedragen (die door sommige geautomatiseerde systemen niet verwerkt kunnen worden). Genoemde beleidsbrief is gebaseerd op een inventarisatie van bedragen en andere verwijzingen naar de gulden in wet- en regelgeving op rijksniveau naar de stand van de regelgeving op 1 januari 1999, Ten behoeve van de voorbereiding van het voorstel van rijkswet is deze inventarisatie geactualiseerd naar de stand van de regelgeving op 1 januari 2000. De resultaten van nieuwe actualisatierondes worden, wat betreft wetten in formele zin, bij nota van wijziging in onderhavig voorstel van rijkswet verwerkt. Onderhavig voorstel van rijkswet bevat één rijkswet in formele zin, alsmede enkele rijkswetten die een kleinere aantal bedragen bevatten. Het gaat daarbij om bedragen die het maximum van een op te leggen geldboete aangeven.
Kamerstuk 2000-2001 KST48783