Handeling 2002-2003 HAN7480A02
Agenda 2002-2003 OVG1024
Kamerstuk 2002-2003 KST64136
Kamerstuk 2002-2003 KST63985
Kamerstuk 2001-2002 KST63297
Kamerstuk 2001-2002 KST62448
Bevat vragen en opmerkingen van de vaste commissie voor Sociale Zaken en Werkgelegenheid over dit wetsvoorstel.
Kamerstuk 2001-2002 KST61576Agenda 2001-2002 OVG972
Handeling 2001-2002 HAN7390A10
Kamerstuk 2001-2002 KST60627
Handeling 2001-2002 HAN7387A05
Agenda 2001-2002 OVG961
Kamerstuk 2001-2002 KST60287
Agenda 2001-2002 OVG958
Agenda 2001-2002 OVG957
Agenda 2001-2002 OVG956
Agenda 2001-2002 OVG954
Agenda 2001-2002 OVG953
Agenda 2001-2002 OVG952
Agenda 2001-2002 OVG950
Agenda 2001-2002 OVG946
Agenda 2001-2002 OVG949
Agenda 2001-2002 OVG945
Agenda 2001-2002 OVG942
Met deze wijziging wordt een gelimiteerde garantstelling voorgesteld in plaats van een onvoorwaardelijke garantstelling. De in artikel 63, eerste lid, onderdeel a, van de Ziektewet vereiste garantie wordt per kalenderjaar vastgesteld op een bedrag dat overeenkomt met hetgeen het Uitvoeringsinstituut werknemersverzekeringen (UWV) naar verwachting ten laste van het wachtgeldfonds zal moeten betalen aan ziekengelden als de eigenrisicodrager in betalingsonmacht zou komen te verkeren. Dat bedrag wordt bepaald aan de hand van het ziekterisicocijfer.
Kamerstuk 2001-2002 KST59309Agenda 2001-2002 OVG941
Agenda 2001-2002 OVG940
Agenda 2001-2002 OVG939
Agenda 2001-2002 OVG936
Agenda 2001-2002 OVG935
Agenda 2001-2002 OVG933
Agenda 2001-2002 OVG932
Agenda 2001-2002 OVG929
Kamerstuk 2001-2002 KST57589
Kamerstuk 2001-2002 KST57590
Bevat vragen en opmerkingen van de vaste commissie voor Sociale Zaken en Werkgelegenheid over dit wetsvoorstel.
Kamerstuk 2001-2002 KST56094Kamerstuk 2000-2001 KST54914
Sinds de privatisering van de Ziektewet zijn werkgevers zelf verantwoordelijk voor de kosten van ziekteverzuim van hun werknemers. Deze loondoorbetalingsplicht geldt echter alleen voor personeel in vaste dienst. Voor werknemers met een flexibele arbeidsovereenkomst, zoals uitzendkrachten of freelancers, geldt de collectief gefinancierde vangnetvoorziening van de Ziektewet. Dit wetsvoorstel biedt de mogelijkheid aan werkgevers om zelf het risico te dragen voor het uitkeren van ziekengeld aan deze laatste groep werknemers. Zij hoeven dan niet langer een vangnetpremie te betalen. Dit wetsvoorstel heeft géén betrekking op ZW-uitkeringen aan heringetreden arbeidsgehandicapten, ZW-uitkeringen in verband met zwangerschapsverlof of bevallingsverlof, of ZW-uitkleringen aan orgaandonoren. Die blijven wel verzekerd via het collectieve vangnet.
Kamerstuk 2000-2001 KST54913Sinds de privatisering van de Ziektewet zijn werkgevers zelf verantwoordelijk voor de kosten van ziekteverzuim van hun werknemers. Deze loondoorbetalingsplicht geldt echter alleen voor personeel in vaste dienst. Voor werknemers met een flexibele arbeidsovereenkomst, zoals uitzendkrachten of freelancers, geldt de collectief gefinancierde vangnetvoorziening van de Ziektewet. Dit wetsvoorstel biedt de mogelijkheid aan werkgevers om zelf het risico te dragen voor het uitkeren van ziekengeld aan deze laatste groep werknemers. Zij hoeven dan niet langer een vangnetpremie te betalen. Dit wetsvoorstel heeft géén betrekking op ZW-uitkeringen aan heringetreden arbeidsgehandicapten, ZW-uitkeringen in verband met zwangerschapsverlof of bevallingsverlof, of ZW-uitkleringen aan orgaandonoren. Die blijven wel verzekerd via het collectieve vangnet.
Kamerstuk 2000-2001 KST54911