Handeling 2003-2004 HAN7667A02
Agenda 2003-2004 OVG1130
Kamerstuk 2003-2004 KST74579
Kamerstuk 2003-2004 KST74294
Handeling 2003-2004 HAN7652A07
Handeling 2003-2004 HAN7647A04
Kamerstuk 2003-2004 KST73889
Agenda 2003-2004 OVG1123
Agenda 2003-2004 OVG1121
Kamerstuk 2003-2004 KST72205
Kamerstuk 2003-2004 KST71221
Dit wetsvoorstel beoogt een basis te leggen voor een sluitende examensystematiek voor het beroepsonderwijs. Daarbij staat een duidelijke verantwoordelijkheidsverdeling voorop. De primaire verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van de examens berust bij de instelling, die ook zorgt voor de interne waarborg van de examenkwaliteit en de publieke verantwoording hierover. Tegelijkertijd wordt er ruimte geboden voor variƫteit, flexibiliteit, vernieuwing en doelmatigheid van de examens. Een externe instantie, het Kwaliteitscentrum examinering beroepsopleidingen (KCE) ziet er op toe of de door de instellingen verzorgde examens aan de landelijk te stellen standaarden van kwaliteit voldoen. De minister kan sancties opleggen indien instellingen niet aan de eisen voldoen._
Kamerstuk 2003-2004 KST70218Kamerstuk 2003-2004 KST70221
Dit wetsvoorstel beoogt een basis te leggen voor een sluitende examensystematiek voor het beroepsonderwijs. Daarbij staat een duidelijke verantwoordelijkheidsverdeling voorop. De primaire verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van de examens berust bij de instelling, die ook zorgt voor de interne waarborg van de examenkwaliteit en de publieke verantwoording hierover. Tegelijkertijd wordt er ruimte geboden voor variƫteit, flexibiliteit, vernieuwing en doelmatigheid van de examens. Een externe instantie, het Kwaliteitscentrum examinering beroepsopleidingen (KCE) ziet er op toe of de door de instellingen verzorgde examens aan de landelijk te stellen standaarden van kwaliteit voldoen. De minister kan sancties opleggen indien instellingen niet aan de eisen voldoen._
Kamerstuk 2003-2004 KST70220