Agenda 2005-2006 OVG1284
Handeling 2005-2006 HAN7917A13
Onderhavig amendement beoogt in lijn met de motie Omtzigt/Weekers (28219 nr. 22) een geïntegreerd verzekerdenbericht te introduceren waarmee de verzekerde jaarlijks kennis neemt van de betaalde premies en opgebouwde rechten.
Kamerstuk 2005-2006 KST92162Handeling 2005-2006 HAN7915A07
Onderhavig amendement heeft als doel de BIKK (Bijdrage in de kosten van kortingen) in de Wet financiering sociale verzekeringen te handhaven en niet te vervangen door rijksbijdragen die bij lagere regelgeving worden vastgesteld.
Kamerstuk 2005-2006 KST92161Kamerstuk 2005-2006 KST92342
Kamerstuk 2005-2006 KST92164
Kamerstuk 2005-2006 KST92045
Kamerstuk 2005-2006 KST91539
Agenda 2005-2006 OVG1277
Kamerstuk 2005-2006 KST91228
Kamerstuk 2005-2006 KST90879
Kamerstuk 2005-2006 KST90681
Kamerstuk 2005-2006 KST89830
In onderhavig wetsvoorstel (Verzamelwet sociale verzekeringen 2006) worden in diverse socialeverzekeringswetten verbeteringen aangebracht. Een groot deel van de wijzigingen houdt verband met de inwerkingtreding van de Wet financiering sociale verzekeringen (Wfsv) en de intrekking van de Coördinatiewet Sociale Verzekering (CSV) met ingang van 1 januari 2006. Er wordt voorts al rekening gehouden met de inwerkingtreding van de Zorgverzekeringswet in die gevallen waarin in het voorstel van Invoerings- en aanpassingswet Zorgverzekeringswet (Kamerstuk 30124) met de wijzigingen in dit wetsvoorstel geen rekening kon worden gehouden. Voorts bevat het wetsvoorstel onder meer taalkundige verbeteringen en correcties van onjuiste verwijzingen. Ook wordt in dit wetsvoorstel geregeld dat artikelleden of onderdelen daarvan vervallen omdat deze overbodig bleken te zijn. Van de gelegenheid is gebruik gemaakt om een aantal aanpassingen van de Wet structuur uitvoeringsorganisatie werk en inkomen (Wet SUWI) voor te stellen met het oog op vereenvoudiging en deregulering. Voorstellen met aanmerkelijke betekenis voor de systematiek van uitvoering of verantwoording worden niet gedaan in afwachting van de komende integrale evaluatie van de Wet SUWI. Het wetsvoorstel voorziet tevens in een eenvoudigere procedure voor de teruggaaf van teveel betaalde premies voor de werknemersverzekeringen en teveel betaalde inkomensafhankelijke bijdrage voor de Zorgverzekeringswet. Als een werknemer meerdere dienstbetrekkingen heeft (bijvoorbeeld twee parttime banen), kan het voorkomen dat er in een kalenderjaar in totaal meer premie of bijdrage is betaald dan het premiemaximum of het bijdragemaximum. Tot nog toe kon het teveel betaalde alleen op verzoek worden teruggekregen. Dit wetsvoorstel regelt dat de inspecteur het teveel betaalde ambtshalve gaat vaststellen.
Kamerstuk 2004-2005 KST89493In onderhavig wetsvoorstel (Verzamelwet sociale verzekeringen 2006) worden in diverse socialeverzekeringswetten verbeteringen aangebracht. Een groot deel van de wijzigingen houdt verband met de inwerkingtreding van de Wet financiering sociale verzekeringen (Wfsv) en de intrekking van de Coördinatiewet Sociale Verzekering (CSV) met ingang van 1 januari 2006. Er wordt voorts al rekening gehouden met de inwerkingtreding van de Zorgverzekeringswet in die gevallen waarin in het voorstel van Invoerings- en aanpassingswet Zorgverzekeringswet (Kamerstuk 30124) met de wijzigingen in dit wetsvoorstel geen rekening kon worden gehouden. Voorts bevat het wetsvoorstel onder meer taalkundige verbeteringen en correcties van onjuiste verwijzingen. Ook wordt in dit wetsvoorstel geregeld dat artikelleden of onderdelen daarvan vervallen omdat deze overbodig bleken te zijn. Van de gelegenheid is gebruik gemaakt om een aantal aanpassingen van de Wet structuur uitvoeringsorganisatie werk en inkomen (Wet SUWI) voor te stellen met het oog op vereenvoudiging en deregulering. Voorstellen met aanmerkelijke betekenis voor de systematiek van uitvoering of verantwoording worden niet gedaan in afwachting van de komende integrale evaluatie van de Wet SUWI. Het wetsvoorstel voorziet tevens in een eenvoudigere procedure voor de teruggaaf van teveel betaalde premies voor de werknemersverzekeringen en teveel betaalde inkomensafhankelijke bijdrage voor de Zorgverzekeringswet. Als een werknemer meerdere dienstbetrekkingen heeft (bijvoorbeeld twee parttime banen), kan het voorkomen dat er in een kalenderjaar in totaal meer premie of bijdrage is betaald dan het premiemaximum of het bijdragemaximum. Tot nog toe kon het teveel betaalde alleen op verzoek worden teruggekregen. Dit wetsvoorstel regelt dat de inspecteur het teveel betaalde ambtshalve gaat vaststellen.
Kamerstuk 2004-2005 KST89492Kamerstuk 2004-2005 KST89491