Bijlage BLG14351
Kamerstuk 2007-2008 KST113980
Bijlage BLG14352
Handeling 2006-2007 HAN8111A02
Agenda 2006-2007 OVG1384
Kamerstuk 2006-2007 KST105822
Kamerstuk 2006-2007 KST105599
Handeling 2006-2007 HAN8098A16
Herdruk in verband met correctie van een misstelling in het voorgestelde nieuwe, vierde lid van artikel 22. De Kamers van Koophandel constateren in toenemende mate dat handtekeningen worden gekopieerd met frauduleus oogmerk. Daarbij wordt onder meer gebruik gemaakt van de handtekening in het handelsregister zoals deze via internet kan worden ingezien. Om dergelijke fraude zo veel mogelijk te voorkomen is het gewenst dat handtekeningen van natuurlijke personen niet langer via internet worden getoond. Dat werpt een naar verwachting van de Kamers effectieve drempel op tegen het kopiëren van handtekeningen. Het is echter wel wenselijk dat handtekeningen bij de balie van een kamer kunnen worden ingezien. Zo kan worden gecontroleerd of een handtekening klopt met de handtekening waarover de Kamer van Koophandel beschikt. De tekst van het wetsvoorstel maakt thans geen onderscheid tussen het elektronisch inzien en het ter plekke inzien. Aan artikel 21 van het wetsvoorstel wordt de regel toegevoegd dat een handtekening alleen aan de balie van een Kamer van Koophandel kan worden ingezien. Hiermee wordt de mogelijkheid de handtekening elektronisch in te zien, afgesloten. Artikel 22 gaat over de elektronische verstrekking van gegevens. De handtekening wordt van deze gegevens uitgezonderd. Op deze wijze kan een handtekening ook niet elektronisch worden opgevraagd.
Kamerstuk 2006-2007 KST105416Handeling 2006-2007 HAN8096A07
Met deze nota van wijziging wordt de vrijstelling van kerkgenootschappen van het bedrag dat jaarlijks betaald moet worden voor inschrijving in het handelsregister (zie de derde nota van wijziging), uitgebreid tot de lichamen waarin kerkgenootschappen zijn verenigd.
Kamerstuk 2006-2007 KST105270Kamerstuk 2006-2007 KST105262
het amendement-Aptroot over de heffing 2 en 3 voor eenmanszaken (kamerstuk 30656, nr. 20).
Kamerstuk 2006-2007 KST105176De Kamers van Koophandel constateren in toenemende mate dat handtekeningen worden gekopieerd met frauduleus oogmerk. Daarbij wordt onder meer gebruik gemaakt van de handtekening in het handelsregister zoals deze via internet kan worden ingezien. Om dergelijke fraude zo veel mogelijk te voorkomen is het gewenst dat handtekeningen van natuurlijke personen niet langer via internet worden getoond. Dat werpt een naar verwachting van de Kamers effectieve drempel op tegen het kopiëren van handtekeningen. Het is echter wel wenselijk dat handtekeningen bij de balie van een kamer kunnen worden ingezien. Zo kan worden gecontroleerd of een handtekening klopt met de handtekening waarover de Kamer van Koophandel beschikt. De tekst van het wetsvoorstel maakt thans geen onderscheid tussen het elektronisch inzien en het ter plekke inzien. Aan artikel 21 van het wetsvoorstel wordt de regel toegevoegd dat een handtekening alleen aan de balie van een Kamer van Koophandel kan worden ingezien. Hiermee wordt de mogelijkheid de handtekening elektronisch in te zien, afgesloten. Artikel 22 gaat over de elektronische verstrekking van gegevens. De handtekening wordt van deze gegevens uitgezonderd. Op deze wijze kan een handtekening ook niet elektronisch worden opgevraagd.
Kamerstuk 2006-2007 KST105207Kamerstuk 2006-2007 KST105236
Kamerstuk 2006-2007 KST105206
Vervanging in verband met wijziging van de ondertekening.
Kamerstuk 2006-2007 KST105185aanpassing van de nieuwe Postwet in die zin, dat postbedrijven niet meer identificerende gegevens moeten verstrekken aan de OPTA.
Kamerstuk 2006-2007 KST105161Handeling 2006-2007 HAN8092A06
Onderhavige nota strekt ertoe de zelfstandige onderdelen van kerkgenootschappen vrij te stellen van het bedrag dat jaarlijks betaald moet worden voor inschrijving in het handelsregister.
Kamerstuk 2006-2007 KST105089Kamerstuk 2006-2007 KST105086
De Kamers van Koophandel constateren in toenemende mate dat handtekeningen worden gekopieerd met frauduleus oogmerk. Daarbij wordt onder meer gebruik gemaakt van de handtekening in het handelsregister zoals deze via internet kan worden ingezien. Om dergelijke fraude zo veel mogelijk te voorkomen is het gewenst dat handtekeningen van natuurlijke personen niet langer via internet worden getoond. Dat werpt een naar verwachting van de Kamers effectieve drempel op tegen het kopiëren van handtekeningen. Het is echter wel wenselijk dat handtekeningen bij de balie van een kamer kunnen worden ingezien. Zo kan worden gecontroleerd of een handtekening klopt met de handtekening waarover de Kamer van Koophandel beschikt. De tekst van het wetsvoorstel maakt thans geen onderscheid tussen het elektronisch inzien en het ter plekke inzien. Aan artikel 21 van het wetsvoorstel wordt de regel toegevoegd dat een handtekening alleen aan de balie van een Kamer van Koophandel kan worden ingezien. Hiermee wordt de mogelijkheid de handtekening elektronisch in te zien, afgesloten. Artikel 22 gaat over de elektronische verstrekking van gegevens. De handtekening wordt van deze gegevens uitgezonderd. Op deze wijze kan een handtekening ook niet elektronisch worden opgevraagd.
Kamerstuk 2006-2007 KST105087Kamerstuk 2006-2007 KST105000
Agenda 2006-2007 OVG1377
De Kamers van Koophandel constateren in toenemende mate dat handtekeningen worden gekopieerd met frauduleus oogmerk. Daarbij wordt onder meer gebruik gemaakt van de handtekening in het handelsregister zoals deze via internet kan worden ingezien. Om dergelijke fraude zo veel mogelijk te voorkomen is het gewenst dat handtekeningen van natuurlijke personen niet langer via internet worden getoond. Dat werpt een naar verwachting van de Kamers effectieve drempel op tegen het kopiëren van handtekeningen. Het is echter wel wenselijk dat handtekeningen bij de balie van een kamer kunnen worden ingezien. Zo kan worden gecontroleerd of een handtekening klopt met de handtekening waarover de Kamer van Koophandel beschikt. De tekst van het wetsvoorstel maakt thans geen onderscheid tussen het elektronisch inzien en het ter plekke inzien. Aan artikel 21 van het wetsvoorstel wordt de regel toegevoegd dat een handtekening alleen aan de balie van een Kamer van Koophandel kan worden ingezien. Hiermee wordt de mogelijkheid de handtekening elektronisch in te zien, afgesloten. Artikel 22 gaat over de elektronische verstrekking van gegevens. De handtekening wordt van deze gegevens uitgezonderd. Op deze wijze kan een handtekening ook niet elektronisch worden opgevraagd.
Kamerstuk 2006-2007 KST104999Kamerstuk 2006-2007 KST104992
De met het amendement bedoelde bepaling dient ter implementatie van de derde richtlijn antiwitwasmaatregelen opgenomen te worden in Nederlandse wetgeving.
Kamerstuk 2006-2007 KST104994Kamerstuk 2006-2007 KST104977
Om ongelijkheid tussen agrarische ondernemingen en andere ondernemingen te voorkomen, beoogt het amendement om naast agrarische ondernemingen ook zelfstandige ondernemingen met één werknemer, namelijk de ondernemer zelf, vrij te stellen van heffingen 2 en 3 (regiostimulering en voorlichting).
Kamerstuk 2006-2007 KST105001Kamerstuk 2006-2007 KST104931
Kamerstuk 2006-2007 KST104873
Agenda 2006-2007 OVG1375
Kamerstuk 2006-2007 KST103998
Kamerstuk 2006-2007 KST104000
Kamerstuk 2006-2007 KST103008
Onderhavig wetsvoorstel regelt de uitbreiding en verbetering van het handelsregister tot een nieuw integraal, digitaal basisregister van ondernemingen en rechtspersonen. Het register zal functioneren in een stelsel van basisregisters, dat bijdraagt aan een goede vervulling van publiekrechtelijke taken, zodat burgers en overheidsinstanties niet meer belast hoeven te worden met gegevensverstrekking als die gegevens eenmaal bij de overheid aanwezig zijn. Een onderneming kan volstaan met zich te identificeren door middel van het toegekende bedrijvennummer, waarna het bestuursorgaan onder andere de adresgegevens kan oproepen uit het register. Verder blijft het register natuurlijk de functie houden waarvoor het indertijd is ingesteld: rechtszekerheid bieden bij het aangaan van overeenkomsten door het toegankelijk maken van belangrijke gegevens over en voor ondernemingen en rechtspersonen.
Kamerstuk 2005-2006 KST99864Kamerstuk 2005-2006 KST99863
Onderhavig wetsvoorstel regelt de uitbreiding en verbetering van het handelsregister tot een nieuw integraal, digitaal basisregister van ondernemingen en rechtspersonen. Het register zal functioneren in een stelsel van basisregisters, dat bijdraagt aan een goede vervulling van publiekrechtelijke taken, zodat burgers en overheidsinstanties niet meer belast hoeven te worden met gegevensverstrekking als die gegevens eenmaal bij de overheid aanwezig zijn. Een onderneming kan volstaan met zich te identificeren door middel van het toegekende bedrijvennummer, waarna het bestuursorgaan onder andere de adresgegevens kan oproepen uit het register. Verder blijft het register natuurlijk de functie houden waarvoor het indertijd is ingesteld: rechtszekerheid bieden bij het aangaan van overeenkomsten door het toegankelijk maken van belangrijke gegevens over en voor ondernemingen en rechtspersonen.
Kamerstuk 2005-2006 KST99865Kamerstuk 2005-2006 KST99866