Kamerstuk 2009-2010 KST140685
Kamerstuk 2009-2010 KST138393
Kamerstuk 2008-2009 KST131385
Agenda 2008-2009 OVG1559
Handeling 2008-2009 HAN8415A20
Kamerstuk 2008-2009 KST129314
De resultaten van het gevraagde onderzoek dienen betrokken te worden bij de evaluatie van het wetsvoorstel Markt en Overheid,
Kamerstuk 2008-2009 KST129253Volgens het wetsvoorstel 'kunnen' nadere regels worden gesteld met betrekking tot de bepaling dat lagere overheden voor producten in diensten de integrale kostprijs in rekening moeten brengen en de norm dat bestuursorganen overheidsbedrijven niet mogen bevoordelen. Doordat door de minister regels kunnen worden gesteld en daartoe geen verplichting bestaat, ontstaat er rechtsonzekerheid en bestaat de kans dat niet de wetgever, maar de NMa door middel van beleidsregels regelgeving gaat opstellen. Met dit amendement wordt voorkomen dat de NMa zelf beleid gaat maken.
Kamerstuk 2008-2009 KST129151Kamerstuk 2008-2009 KST129178
Kamerstuk 2008-2009 KST129177
Decentrale overheden, zoals provinciale staten en gemeenteraden, krijgen zelf onverkort de ruimte om te bepalen of er sprake is van een economische activiteit in het algemeen belang. Indien decentrale overheden een economische activiteit als algemeen belang beschouwen is de wet in het geheel niet van toepassing.
Kamerstuk 2008-2009 KST129150Kamerstuk 2008-2009 KST129175
Het gaat daarbij, in tegenstelling tot de drie andere keren dat van 'tijdstip' gesproken wordt in deze bepaling, om het voorgenomen tijdstip van het vervallen van deze wet.
Kamerstuk 2008-2009 KST129174Kamerstuk 2008-2009 KST129176
aanpassing van de invoeringstermijnen conform de meer gebruikelijke overgangstermijnen van 2 jaar.
Kamerstuk 2008-2009 KST129179Volgens indiener gaat dit wetsvoorstel, uitgaande van de doorberekeningsplicht en het bevoordelingsverbod, er in essentie van uit dat overheidsbedrijven oneerlijk zouden concurreren door nu nog te lage tarieven in rekening te brengen. Het is volgens haar niet in het belang van de consument als de tarieven verhoogd worden.
Kamerstuk 2008-2009 KST128875Volgens het wetsvoorstel 'kunnen' nadere regels worden gesteld met betrekking tot de bepaling dat lagere overheden voor producten in diensten de integrale kostprijs in rekening moeten brengen en de norm dat bestuursorganen overheidsbedrijven niet mogen bevoordelen. Doordat door de minister regels kunnen worden gesteld en daartoe geen verplichting bestaat, ontstaat er rechtsonzekerheid en bestaat de kans dat niet de wetgever, maar de NMa door middel van beleidsregels regelgeving gaat opstellen. Met dit amendement wordt voorkomen dat de NMa zelf beleid gaat maken.
Kamerstuk 2008-2009 KST128866Indiener verzoekt de regering kruisbestuiving tussen twee overheden, ten nadele van het midden- en kleinbedrijf, te voorkomen door zorg te dragen voor verhoging van zowel kwalitatief als kwantitatief toezicht inclusief handhaving op deze uitsluiting, benadeling, van private bedrijven en de NMa te vragen prioriteit te geven aan deze oneerlijke concurrentie.
Kamerstuk 2008-2009 KST128879Regering en parlement zijn zelf in staat om te bepalen of een bepaalde economische activiteit al dan niet in het algemeen belang is.
Kamerstuk 2008-2009 KST128871Dit amendement beoogt te voorkomen dat gebruik van naam en beeldmerk per definitie als verboden bevoordeling zou gaan gelden. Dit zou er immers toe kunnen leiden dat in de naam van een overheidsbedrijf de naam van de desbetreffende overheid niet meer vermeld zou mogen worden.
Kamerstuk 2008-2009 KST128868De resultaten van het gevraagde onderzoek dienen betrokken te worden bij de evaluatie van het wetsvoorstel Markt en Overheid,
Kamerstuk 2008-2009 KST128874Decentrale overheden, alsmede provinciale staten en gemeenteraden krijgen zelf onverkort de ruimte om te bepalen of er sprake is van een economische activiteit in het algemeen belang. Indien decentrale overheden een economische activiteit als algemeen belang beschouwen is de wet in het geheel niet van toepassing.
Kamerstuk 2008-2009 KST128867Kamerstuk 2008-2009 KST128873
Kamerstuk 2008-2009 KST128870
[Wijziging in verband met aanpassing van de toelichting]. Decentrale overheden, alsmede provinciale staten en gemeenteraden krijgen zelf onverkort de ruimte om te bepalen of er sprake is van een economische activiteit in het algemeen belang. Indien decentrale overheden een economische activiteit als algemeen belang beschouwen is de wet in het geheel niet van toepassing.
Kamerstuk 2008-2009 KST128865(Wijziging in verband met aangepaste toelichting). Dit amendement beoogt te voorkomen dat gebruik van naam en beeldmerk per definitie als verboden bevoordeling zou gaan gelden. Dit zou er immers toe kunnen leiden dat in de naam van een overheidsbedrijf de naam van de desbetreffende overheid niet meer vermeld zou mogen worden.
Kamerstuk 2008-2009 KST128869Dit amendement beoogt te verduidelijken welk tijdstip bedoeld wordt met 'dat tijdstip' in de laatste bijzin van artikel IV lid 2. Het gaat daarbij, in tegenstelling tot de drie andere keren dat van 'tijdstip' gesproken wordt in deze bepaling, om het voorgenomen tijdstip van het vervallen van deze wet.
Kamerstuk 2008-2009 KST128872Vervanging in verband met wijziging van de ondertekening. Indiener stelt dat het met publiek geld beoefenen van commerciële activiteiten concurrentievervalsend werkt.
Kamerstuk 2008-2009 KST128762Agenda 2008-2009 OVG1546
Agenda 2008-2009 OVG1541
Agenda 2008-2009 OVG1538
Agenda 2008-2009 OVG1536
Agenda 2008-2009 OVG1534
Agenda 2008-2009 OVG1532
Agenda 2008-2009 OVG1529
Vervanging in verband met wijziging van de ondertekening.
Kamerstuk 2008-2009 KST126865Vervanging in verband met wijziging van de ondertekening.
Kamerstuk 2008-2009 KST126862Vervanging in verband met wijziging van de ondertekening.
Kamerstuk 2008-2009 KST126864Vervanging in verband met wijziging van de ondertekening.
Kamerstuk 2008-2009 KST126863Vervanging in verband met wijziging van de ondertekening.
Kamerstuk 2008-2009 KST126860Vervanging in verband met wijziging van de ondertekening. Indiener stelt dat het met publiek geld beoefenen van commerciële activiteiten concurrentievervalsend werkt.
Kamerstuk 2008-2009 KST126861Agenda 2008-2009 OVG1527
Agenda 2008-2009 OVG1525
Agenda 2008-2009 OVG1523
Agenda 2008-2009 OVG1521
Indiener stelt dat het met publiek geld beoefenen van commerciële activiteiten concurrentievervalsend werkt.
Kamerstuk 2008-2009 KST124903Kamerstuk 2008-2009 KST124908
Kamerstuk 2008-2009 KST124907
Kamerstuk 2008-2009 KST124901
Kamerstuk 2008-2009 KST124906
Kamerstuk 2008-2009 KST124909
Agenda 2008-2009 OVG1519
Agenda 2008-2009 OVG1517
Agenda 2008-2009 OVG1515
Agenda 2008-2009 OVG1512
Agenda 2008-2009 OVG1510
Agenda 2008-2009 OVG1508
Agenda 2008-2009 OVG1506
Agenda 2008-2009 OVG1504
Kamerstuk 2007-2008 KST121495
Kamerstuk 2007-2008 KST117618
de uitvoeringstoets, verricht door de NMa.
Kamerstuk 2007-2008 KST115672het voorkomen van functievermenging. De Nederlandse Mededingingsautoriteit houdt toezicht op de naleving van de gedragsregels.
Kamerstuk 2007-2008 KST115671Kamerstuk 2007-2008 KST115673
Kamerstuk 2007-2008 KST115670