Kamerstuk 2009-2010 KST141112
Doel is een flexibele informatievoorziening waarbij ingespeeld kan worden op actuele ontwikkelingen. In de nieuwe Wajong bestaan vier vormen van inkomensvoorziening: de werkregeling, de studieregeling, de voortgezette werkregeling en de regeling voor volledig en duurzaam arbeidsongeschikten.
Kamerstuk 2009-2010 KST140696Handeling 2009-2010 HAN8511A05
de brief van de minister d.d. 13 oktober 2009 met de stand van zaken rond de aangenomen moties en de toezeggingen gedaan tijdens de plenaire behandeling van het wetsvoorstel Wajong op 7 en 16 april 2009 (kamerstuk 31 780, nr. 46).
Kamerstuk 2009-2010 KST138543Handeling 2009-2010 HAN8511A07
Kamerstuk 2009-2010 KST137964
Kamerstuk 2009-2010 KST137678
Kamerstuk 2009-2010 KST137679
Kamerstuk 2009-2010 KST137677
Agenda 2009-2010 OVG1602
Kamerstuk 2009-2010 KST137243
Agenda 2009-2010 OVG1599
Kamerstuk 2009-2010 KST137139
Kamerstuk 2009-2010 KST136666
Kamerstuk 2009-2010 KST136047
de verzamelbrief aan de gemeenten met afspraken overheidswerkgevers.
Kamerstuk 2009-2010 KST135781Kamerstuk 2009-2010 KST135376
Bijlage BLG20757
Het kabinet, sociale partners en andere betrokkenen hebben diverse maatregelen genomen en acties in gang gezet om kansen voor Wajongers te bewerkstelligen. De notitie geeft een overzicht van de resultaten tot nu toe en beschrijft de extra impuls aan hetgeen reeds in gang is gezet.
Kamerstuk 2008-2009 KST133701Handeling 2008-2009 HAN8432A05
Handeling 2008-2009 HAN8432A03
Handeling 2008-2009 HAN8425A15
Kamerstuk 2008-2009 KST130242
Kamerstuk 2008-2009 KST130143
Kamerstuk 2008-2009 KST130095
Kamerstuk 2008-2009 KST130083
Kamerstuk 2008-2009 KST130078
Kamerstuk 2008-2009 KST130090
Kamerstuk 2008-2009 KST130085
Kamerstuk 2008-2009 KST130080
Kamerstuk 2008-2009 KST130092
Kamerstuk 2008-2009 KST130087
Kamerstuk 2008-2009 KST130082
Kamerstuk 2008-2009 KST130094
Kamerstuk 2008-2009 KST130089
Kamerstuk 2008-2009 KST130084
Kamerstuk 2008-2009 KST130079
Kamerstuk 2008-2009 KST130091
Kamerstuk 2008-2009 KST130086
Kamerstuk 2008-2009 KST130081
Kamerstuk 2008-2009 KST130093
Kamerstuk 2008-2009 KST130088
Kamerstuk 2008-2009 KST129945
Kamerstuk 2008-2009 KST129943
Kamerstuk 2008-2009 KST129951
De minister geeft een reactie op het bericht in Trouw van 6 april 2009 waarin wordt gemeld dat Wajongers recht houden op werk in een sociale werkplaats en dat voorkomen zal worden dat ze bij volledige benutting van de verdiencapaciteit niet minder ontvangen dan het minimumloon.
Kamerstuk 2008-2009 KST129737Kamerstuk 2008-2009 KST129713
Kamerstuk 2008-2009 KST129707
Agenda 2008-2009 OVG1553
Kamerstuk 2008-2009 KST129715
Kamerstuk 2008-2009 KST129710
Kamerstuk 2008-2009 KST129717
Kamerstuk 2008-2009 KST129712
Dit amendement strekt ertoe dat het UWV niet alleen op grond van de beoordeling op het 27ste levensjaar de definitieve verdiencapaciteit kan bepalen maar dat dit ook mogelijk wordt als er vijf jaar op het niveau van de resterende verdiencapaciteit is gewerkt en het UWV bepaalt dat de Wajongere geen mogelijkheid heeft om de verdiencapaciteit te verbeteren.
Kamerstuk 2008-2009 KST129714Kamerstuk 2008-2009 KST129709
Kamerstuk 2008-2009 KST129716
Kamerstuk 2008-2009 KST129711
Kamerstuk 2008-2009 KST129650
De jonggehandicapte die de volledige resterende verdiencapaciteit benut, werkt voltijd en zou dus voor 100% van de grondslag (wettelijk minimumloon) moeten worden betaald.
Kamerstuk 2008-2009 KST129649In deze brief wordt uiteen gezet hoe de vrije toegang tot de Wsw de doelstelling van de nieuwe Wajong negatief kan beïnvloeden en worden aanvullende maatregelen voorgesteld om dit te voorkomen. In de bijlage bij deze brief worden vervolgens alle specifieke vragen over de relatie tussen beide regelingen beantwoord die zijn gesteld in het verslag (31780, nr.7).
Kamerstuk 2008-2009 KST129332Agenda 2008-2009 OVG1550
In deze nota van wijziging wordt ten eerste een wettelijke basis gecreëerd voor experimenten met betrekking tot de uitvoering van de Wet werk en arbeidsondersteuning jonggehandicapten (Wet Wajong) door gemeenten. Daarnaast wordt de Toeslagenwet aangepast vanwege de inkomensondersteuning voor studerende en schoolgaande jonggehandicapten. Ten slotte bevat deze nota een aantal technische wijzigingen.
Kamerstuk 2008-2009 KST129263Agenda 2008-2009 OVG1546
Kamerstuk 2008-2009 KST127917
Kamerstuk 2008-2009 KST127371
Kamerstuk 2008-2009 KST125438
In de huidige wetgeving ligt de nadruk vooral op wat jongeren niét kunnen. Daarom komen zij in aanmerking voor zorg, (financiering van) extra ondersteuning in het onderwijs en - vanaf de leeftijd van 18 jaar - voor een levenslange uitkering op grond van de Wet arbeidsongeschiktheidsverzekering jonggehandicapten (Wajong). Uitgangspunt van het nieuwe beleid is wat jongeren wél kunnen. Doel van het wetsvoorstel is daarom ondersteuning van jongeren met een beperking bij het vinden en behouden van een baan bij een reguliere werkgever. Deze arbeidsondersteining kan op verschillende manieren ingevuld worden, bijvoorbeeld d.m.v. werkaanbod, jobcoaching, loondispensatie en werkplekvoorzieningen.
Kamerstuk 2008-2009 KST124791In de huidige wetgeving ligt de nadruk vooral op wat jongeren niét kunnen. Daarom komen zij in aanmerking voor zorg, (financiering van) extra ondersteuning in het onderwijs en - vanaf de leeftijd van 18 jaar - voor een levenslange uitkering op grond van de Wet arbeidsongeschiktheidsverzekering jonggehandicapten (Wajong). Uitgangspunt van het nieuwe beleid is wat jongeren wél kunnen. Doel van het wetsvoorstel is daarom ondersteuning van jongeren met een beperking bij het vinden en behouden van een baan bij een reguliere werkgever. Deze arbeidsondersteining kan op verschillende manieren ingevuld worden, bijvoorbeeld d.m.v. werkaanbod, jobcoaching, loondispensatie en werkplekvoorzieningen.
Kamerstuk 2008-2009 KST124790In de huidige wetgeving ligt de nadruk vooral op wat jongeren niét kunnen. Daarom komen zij in aanmerking voor zorg, (financiering van) extra ondersteuning in het onderwijs en - vanaf de leeftijd van 18 jaar - voor een levenslange uitkering op grond van de Wet arbeidsongeschiktheidsverzekering jonggehandicapten (Wajong). Uitgangspunt van het nieuwe beleid is wat jongeren wél kunnen. Doel van het wetsvoorstel is daarom ondersteuning van jongeren met een beperking bij het vinden en behouden van een baan bij een reguliere werkgever. Deze arbeidsondersteining kan op verschillende manieren ingevuld worden, bijvoorbeeld d.m.v. werkaanbod, jobcoaching, loondispensatie en werkplekvoorzieningen.
Kamerstuk 2008-2009 KST124792In de huidige wetgeving ligt de nadruk vooral op wat jongeren niét kunnen. Daarom komen zij in aanmerking voor zorg, (financiering van) extra ondersteuning in het onderwijs en - vanaf de leeftijd van 18 jaar - voor een levenslange uitkering op grond van de Wet arbeidsongeschiktheidsverzekering jonggehandicapten (Wajong). Uitgangspunt van het nieuwe beleid is wat jongeren wél kunnen. Doel van het wetsvoorstel is daarom ondersteuning van jongeren met een beperking bij het vinden en behouden van een baan bij een reguliere werkgever. Deze arbeidsondersteining kan op verschillende manieren ingevuld worden, bijvoorbeeld d.m.v. werkaanbod, jobcoaching, loondispensatie en werkplekvoorzieningen.
Kamerstuk 2008-2009 KST124789